Осем месеца след пускането на стрийминг услугата Tidal рапърът Джей-Зи, който я основа, ѝ назначи трети по ред главен изпълнителен директор, пише Wall Street Journal.
Компанията обяви, че Джеф Тойг, който стоеше начело на SoundCloud – базираната в Берлин услуга за споделяне на музика, ще поеме поста през януари.
Неговото назначение подчертава динамичната година за Tidal – услуга, която струва 20 долара на месец за достъп до каталог от 40 млн. песни с високо качество и 10 долара месечно за сваляне на музика. Тези два елемента първоначално бяха под шапката на две марки, управлявани от шведската компания Aspiro, която Джей-Зи купи през март тази година за 56 млн. долара и през април превърна в Tidal.
Прочутият рапър даде на 19 известни музикални изпълнители и групи, включително на Кание Уест и Мадона, малки дялове в компанията.
Оттогава услугата предлага ексклузивно съдържание от Принс, рапъра Лил Уейн и други звезди, докато продължава да разширява списъка си с млади изпълнители и привлече над 1 млн. абонати, сочи скорошен туит на Джей-Зи. Това е два пъти повече от броя абонати, които Aspiro имаше преди придобиването.
Но много експерти от индустрията смятат, че без опитен лидер Tidal не може да се конкурира със Spotify, която има 22 млн. абонати, плащащи по 10 долара месечно, и общо 80 млн. потребители на безплатната услуга, твърдят източници, запознати с въпроса. Да не говорим за Apple Music, която стартира през юни, а Apple твърди, че има повече от 6,5 млн. абонати.
Джей-Зи отстрани от поста главния изпълнителен директор на Aspiro Анди Чен през април, скоро след старта на Tidal, и назначи друг от директорите на Aspiro – Питър Тонстад, който временно да заема позицията. През юни той напусна компанията.
Докато Tidal проучва възможностите за наемане на постоянен главен изпълнителен директор, тя разглежда и опциите за сливане с други стрийминг услуги, твърдят източници, запознати с въпроса. Все още не е сключена нито една сделка.
Според единия от източниците сред притесненията на потенциалните партньори е, че Tidal харчи повече, отколкото трябва, като се има предвид размерът ѝ, плащайки по-големи отчисления на изпълнителите от най-големия си конкурент Spotify. Това ѝ оставя по-малко пари за реклама. 75% от нейните приходи отиват за плащания към звукозаписни компании, изпълнители, издатели и автори на песни, написа през април Джей-Зи в Twitter. Spotify твърди, че при нея тези разходи възлизат на 70% от приходите.
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар