Операторът на най-голямата в света социална мрежа Facebook Inc. вече позволява на Google да проследява и индексира неговото мобилно приложение, заяви говорител на компанията майка на Google - Alphabet Inc., цитиран от Wall Street Journal.
Споразумението означава, че резултатите от търсения в Google на смартфони и други мобилни устройства, ще показват и съдържание от приложението на Facebook, включително информация от публичния профил. Това съдържание ще се показва като “дълбоки връзки”, които ще водят потребители до съответната част в приложението на Facebook, каза говорителят на концерна.
Това до голяма степен отразява начина, по който Google индексира информация от публичните профили на Facebook в интернет. Търсачката също така ще има достъп до още съдържание, като например бизнес обявите, наречени Pages, до групи и събития.
Google обаче няма да може да показва съдържание, споделено чрез частни Facebook сесии, което означава, че все още по-голямата част от информацията е заключена в екосистемата на социалната мрежа. За тези търсения потребителите ще трябва да използват услугата за търсене на Facebook, която бе наскоро актуализирана.
Въпреки това сътрудничеството с Facebook е знак, че Google се готви да се изправи пред голямо предизвикателство - да търси в самите приложения. Търсачката на Google е с господстващо положение в мрежата, но нейните алгоритми не могат автоматично да „пълзят" и категоризират информацията в приложенията, в които всъщност потребителите на смартфони прекарват по-голямата част от времето си. Така че тя трябва да убеди разработчиците на приложения да я оставят да надникне в тях, пише още Wall Street Journal.
„В мобилния сегмент те губят позиция", каза Крис Мадърн, съосновател на стартъпа за откриване на мобилни приложения Button. „Ако хората загубят вярата, че ще намерят нещата, от които се нуждаят, като търсят чрез Google, това ще е много лошо за компанията. Всичко, което Google може да направи, за да се запази своята позиция, ще е добро", пояснява той.
Споразумението на Facebook да пусне технологията на Google в своето приложение подсказва, че социалната мрежа очаква някаква полза от сътрудничеството. Тя би могла да включва и факта, че потребителите ще останат за по-дълго време в приложението на Facebook, след като са последвали резултат от търсенето чрез Google.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.