Тъй като онлайн продажбите представляват все по-голяма част от търговията на дребно, собствениците на молове и икономистите ще очакват данни, които да им подскажат някои признаци на промяна на потребителските навици, които могат да доведат до бъдещи промени в американската и глобалните инфраструктури за пазаруване, пише Wall Street Journal.
Този четвъртък трябва да излязат данните за електронната търговия в САЩ през третото тримесечие, малко преди старта на коледния сезон за пазаруване.
През второто тримесечие на тази година електронната търговия скочи с 14,1% в сравнение със същия период през 2014 г., сочат най-новите данни, публикувани през август. От четвъртото тримесечие на 2012 г. темпът на растеж остава в диапазона между 12,6% и 15,6%.
Но електронната търговия се увеличава с 20 до 30% годишно от 2002 до 2007 г., преди настъпването на рецесията. След това през 2011 г. темпът на растеж достигна 19,3%.
"Няма съмнение, че сме свидетели на запазване на нивото в момента“, твърди Уилям Таубман, главен оперативен директор на Taubman Centers, която управлява търговски центрове в САЩ.
Това, което е по-неясно, е дали темповете на растеж ще продължат да се забавят през следващите месеци и години. Ако е така, въпросът е кога продажбите на дребно ще достигнат плато.
От една страна, все още има възможности за растеж. Електронната търговия е представлявала само 7,2% от общите продажби на дребно през второто тримесечие.
"По-голямата част от продажбите на дребно се случват във физически обекти“, твърди Сучарита Мулпуру, анализатор на Forrester Research.
Същевременно има ограничения за растежа на електронната търговия. Потребителите не са толкова склонни да купуват определени продукти онлайн, особено в големи категории като храна и напитки, лекарства и здравни грижи, твърди Чад Сиверсон, икономист в Университета на Чикаго.
"Има неща, които трудно могат да се пренесат онлайн“, твърди Сиверсон. Според него потребителите ще трябва да увеличат онлайн покупките си в тези категории, за да може електронната търговия да запази сегашния си темп на растеж.
Сиверсон очаква темпът на растеж да се забави. Същото смята и Forrester, която прогнозира спад. Компанията смята, че темпът на растеж ще е 12% през 2015 г., но през 2019 г. ще е едва 8%.