Alphabet обяви война на Spotify и Apple Music, след като видео порталът YouTube представи своето първо музикално мобилно приложение - YouTube Music, което вече е налично за Android и iOS, съобщи CNet.
Принципно програмата предлага всичко, което правят Spotify и Apple Music: достъп до над 30 млн. музикални заглавия и възможността те да се запазват и слушат и офлайн. За разлика от конкуренцията обаче YouTube доставя допълнително и подходящи клипове или части от концерти.
В базовата версия приложението е безплатно с реклами, но и опция да се активира платен абонамент чрез услугата YouTube Red. Абонатите ще получат и всекидневно съставяна автоматична плейлиста, в която ще попадат любими песни на потребителя, както и нови предложения, които може да му харесат.
Чрез приложението могат да се търсят оригиналите на 30 млн. песни, както и концертни изпълнения и даже караоке версии. Може и да се търсят и клипове, които учат как се свири на даден инструмент. Търсачката на приложението е така създадена, че да показва единствено резултати, които са свързани с музика, а всякакво друго съдържание се пропуска.
YouTube Music не може да се използва за създаването на плейлисти. Тази функция остава за Google Play Music.
Приложението е вече налично за потребителите в САЩ, като се очаква постепенно да се появи и в други държави.
Актуалният лидер на пазара Spotify от Швеция има по последни данни около 20 млн. платени абонати и общо 78 млн. потребители. Apple обаче вече има 15 млн. абонати и е на почти едно ниво с френския си конкурент Deezer, който има 16 млн. активни потребители месечно и 6 млн. платени абонати по цял свят. От данните, които компанията подаде заради листването си на борсата, обаче стана ясно, че почти половината от тях не са месечно активни.
Napster и Rhapsody имат 3 млн. потребители, докато стрийминг услугата на Джей-Зи Tidal има 770 хил. абонати.