IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

YouTube пусна музикално мобилно приложение

Програмата предлага всичко, което правят Spotify и Apple Music, но ги допълва с видео съдържание

09:17 | 13.11.15 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Alphabet обяви война на Spotify и Apple Music, след като видео порталът YouTube представи своето първо музикално мобилно приложение - YouTube Music, което вече е налично за Android и iOS, съобщи CNet.

Принципно програмата предлага всичко, което правят Spotify и Apple Music: достъп до над 30 млн. музикални заглавия и възможността те да се запазват и слушат и офлайн. За разлика от конкуренцията обаче YouTube доставя допълнително и подходящи клипове или части от концерти.

В базовата версия приложението е безплатно с реклами, но и опция да се активира платен абонамент чрез услугата YouTube Red. Абонатите ще получат и всекидневно съставяна автоматична плейлиста, в която ще попадат любими песни на потребителя, както и нови предложения, които може да му харесат. 

Чрез приложението могат да се търсят оригиналите на 30 млн. песни, както и концертни изпълнения и даже караоке версии. Може и да се търсят и клипове, които учат как се свири на даден инструмент. Търсачката на приложението е така създадена, че да показва единствено резултати, които са свързани с музика, а всякакво друго съдържание се пропуска.

YouTube Music не може да се използва за създаването на плейлисти. Тази функция остава за Google Play Music. 

Приложението е вече налично за потребителите в САЩ, като се очаква постепенно да се появи и в други държави.

Актуалният лидер на пазара Spotify от Швеция има по последни данни около 20 млн. платени абонати и общо 78 млн. потребители. Apple обаче вече има 15 млн. абонати и е на почти едно ниво с френския си конкурент Deezer, който има 16 млн. активни потребители месечно и 6 млн. платени абонати по цял свят. От данните, които компанията подаде заради листването си на борсата, обаче стана ясно, че почти половината от тях не са месечно активни. 

Napster и Rhapsody имат 3 млн. потребители, докато стрийминг услугата на Джей-Зи Tidal има 770 хил. абонати.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:36 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още