Регулаторите в Европейския съюз (ЕС) активно ще преследват компанията майка на Google - Alphabet, на различни фронтове, вариращи от договорите ѝ с рекламодателите до нейната мобилна операционна система Android, заяви европейският комисар за борба с монополите Маргрете Вестагер. Думите ѝ са ясен знак, че гигантът в сферата на онлайн търсенето вероятно ще се изправи пред нови обвинения в Брюксел, пише Wall Street Journal.
Година след като пое ръководството на най-големия регулатор в Европа Вестагер се насочи към редица големи случаи, които нейният предшественик Хоакин Алмуния остави на заден план.
Тя разтърси няколко пъти корпоративния свят през първата си година на поста, а последно това се случи миналата седмица с две решения - едното засяга данъчните споразумения на Starbucks, а другото незаконните субсидии на Amazon и други компании.
Но Alphabet се оказа отново в полезрението на Вестагер. През април еврокомисарят стана първият антитръстов регулатор в целия свят, който отправи официални обвинения срещу американския онлайн гигант.
След като петгодишно разследване обхвана почти всички части на бизнеса на Google, евентуалните обвинения на ЕС срещу Google бяха неочаквано малки, фокусирайки се изключително върху нейната услуга за сравняване на оферти за пазаруване. Експертите предполагат, че Европейският съюз иска да приключи този случай преди да отправи новите си обвинения.
Случаят със сравняването на офертите "е с висок приоритет, но ще отнеме известно време", допълва Вестагер. "Имаме отговор от Google и в момента го анализираме".
Тя предупреди, че случая може да има отношение и към редица други свързани услуги на Google, тъй като оплакванията от компанията "разказват една и съща история".
С висок приоритет е и разследването, свързано с Android.
"Това е различен случай, защото хората не мислят толкова за операционната система на телефона си", но производителите на смартфони и разработчиците са особено загрижени, посочва още Вестагер.
ЕС се опитва "да придвижи напред и отделните разследвания, свързани с обвиненията, че Google злоупотребява със своето господстващо положение, когато става дума за рекламните договори с оператори на уебсайтове и копирането на съдържание от конкурентни сайтове.