YouTube ще пусне абонаментна услуга в САЩ за 10 долара месечно, която ще позволи на потребителите да гледат видеа в сайта, без да бъдат прекъсвани от реклами, обявиха от компанията в сряда.
Услугата, наречена YouTube Red, ще стартира на 28 октомври, а от началото на следващата година ще включва допълнителни предавания и филми от топ създателите на съдържание в платформата – PewDiePie, Лили Синг и The Fine Brothers, предава Ройтерс.
Потребителите все повече предпочитат платените абонаменти за съдържание без реклами, заяви главният бизнес директор на YouTube Робърт Кинкъл по време на събитие на YouTube в Лос Анджелис.
YouTube Red представлява нов източник на приходи за компанията и за създателите на съдържание. Конкурентните сайтове за видео стрийминг като Vessel и Vimeo се опитват да привлекат звезди към платените си предложения, които осигуряват на авторите по-голям дял от приходите от този, който по принцип получават от видеата с реклами на YouTube. От своя страна, Facebook също прави стъпки за насърчаване на гледането на видеа на сайта ѝ.
YouTube ще продължи да предлага безплатната си услуга с реклами, която има повече от 1 млрд. зрители по целия свят.
Създателите на 99% от съдържанието, гледано в YouTube, са се съгласили да направят видеата си достъпни и в YouTube Red, коментира Кинкъл. YouTube все още води преговори с „няколко“ медийни компании и се надява да започне работа с тях преди пускането на услугата, допълва той. Според анонимен източник YouTube и Disney са провели разговор във вторник. Говорителят на Disney не е откликнал веднага на запитването за коментар.
Услугата YouTube Red първоначално ще бъде достъпна само в САЩ. Целта на компанията е да я разшири на големите пазари по света през следващата година.
От YouTube твърдят, че по-голямата част от приходите от абонаментите ще отиват при създателите на съдържание, но не разкриват повече подробности. За видеата, включващи реклами, YouTube обикновено получава 45% от приходите.
Кинкъл твърди, че YouTube Red е насочена към същите целеви групи, съставляващи по-голяма част от аудиторията на YouTube в момента, включително геймъри и млади жени.
Компанията пуска и ново приложение YouTube Music, което може да се ползва безплатно, но включва реклами. Абонатите на YouTube Red могат да гледат YouTube Music без рекламите.