Това лято търсенията в Google от цял свят, направени през мобилни устройства, за първи път са надминали тези от персонални компютри, твърди Амит Сингал, ръководител на бизнеса с търсачки в компанията майка на Google – Alphabet, пише Wall Street Journal.
Тези данни не включват търсенията от таблети, допълва той.
Преминаването към мобилни устройства накара Google да преосмисли своя основен бизнес, който поставя реклами, базирани на ключови думи, набрани в търсачката на компанията. Новите видове устройства, от телефони до таблети, от коли до преносими устройства, ще изискват нови начини на търсене, коментира Сингал по време на събитие в Калифорния.
Според него търсенето показва как потребителят си взаимодейства с устройството. Това може да се случва на такова с 4 до 6-инчов екран, през настолен компютър или дори на някое съвсем малко устройство с 1-инчов екран.
В момента Google има повече от 100 млрд. търсения на месец. Компанията твърди, че през май търсенията през мобилни устройства са надминали тези от настолни компютри в общо 10 страни, включително в САЩ и Япония.
Увеличава се броят на търсенията, които не са направени посредством изписване на думи в традиционното за това поле на Google. За колите, където потребителите не могат да пишат, Google работи по подобряването на своята функция за гласово разпознаване.
„Повече от половината от нещата, които хората търсят от колите си, са свързани с информация и забавление“, коментира Сингал.
По-малките екрани на мобилните устройства оставят по-малко място за реклами, базирани на ключови думи, ето защо по-рано през тази година Google пусна нови реклами, по-подходящи за мобилни устройства, отново базирани на информацията от търсенията.
Мобилните устройства доведоха до възход на приложенията, което представлява ново предизвикателство за Google, тъй като нейната търсачка не може да търси в тях. Компанията работи по индексирането на милиарди приложения, така че да може да публикува линкове за тях в резултатите от търсенето.