Някои експерти се съмняват дали постоянните доклади за нови победни серии на фирмата наистина отговарят на истината.
„Финансовите отчети на Alibaba са отделени от реалността и постигат сериозна скорост, която не съвпада с официалните данни за китайското правителство", пише Barron's, позовавайки се на анализатор. Alibaba твърди, че има 367 милиона потребители – почти толкова, колкото са всички онлайн купувачи според официални данни в целия Китай. Alibaba отрича твърдението, че данните са напомпани или разкрасени.
Но и това не е всичко. Западните производители на маркови стоки се оплакват отдавна, че Alibaba предприема твърде малко за възпиране на вълната от фалшиви продукти, които се продават в нейните уебсайтове. Така например холдингът Kering, компанията майка на модната марка Gucci и луксозната марка Yves Saint Laurent, вече предяви иск срещу Alibaba пред съд в Ню Йорк.
И не на последно място - компанията не е структурирана приятелски за инвеститорите. Акционерите имат слабо влияние върху решенията. Шопинг империята продължава да бъде доминирана от основателя на Alibaba Джак Ма и неговите партньори. Те заемат мнозинството от местата за членове в Надзорния съвет. „Интересите на партньорите в Alibaba може да са в конфликт с интересите на акционерите“, пише самата компания в годишния доклад. Инвеститорите могат да почувстват това много скоро, ако спадът продължи да се задълбочава.
Акциите на компанията се обезцениха с над 30% от пика си през май, като се търгуват от над седмица под цената от първичното си публично предлагане. До голяма степен и заради материала на списанието сега книжата загубиха нови 4,1% от стойността си, завършвайки при нива от 62,10 долара за брой.
Китайската компания реагира моментално на статията, като твърди, че има сериозни неточности и в резултат на тях погрешни изводи, направени от автора на материала Джонатан Лейнг.
Според него бъдещото съотношение цена-печалба, при което се търгуват акциите на компанията, е 25, а би следвало да е много по-близо до това на конкуренти като eBay, които се търгуват при съотношение цена-очаквана печалба от 15.
Според мениджмънта на китайската компания обаче сегашното съотношение цена-печалба е 25, а това за 2016 година е много близо до 20. От Alibaba казват също, че съпоставка с eBay не е подходяща, защото Alibaba оперира на китайския пазар, докато eBay оперира на щатския, а сравнение на двата пазара било невъзможно. Много по-удачно според Alibaba би било да се сравняват финансовите ѝ коефициенти и съотношения с тези на водещи конкуренти в Китай, като например Tencent и Baidu.
От компанията критикуват и други данни, взети от Alibaba, но според нея неправилно коментирани от списанието. Според Alibaba Barron's подценява средния потребителски разход на годишна база, както и броя на щатските потребители с покупки в сайта, а това водело до неуместен скептицизъм за бизнеса на компанията.
Според китайския концерн се надценява и степента, в която конкурентите на компанията „изяждат“ от пазарния ѝ дял. Данните са на база на направено проучване на Financial Times, което „разчита на ограничен брой анкетирани“.
преди 9 години Минал е оттам отец Прецакий, май отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Сорос продаде почти всичките си акции в Alibaba (16.08.2015):http://***.investor.bg/***/261/a/soros-prodade-pochti-vsichkite-si-akcii-v-alibaba-200603/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "Сривът на Alibaba "- А, бе, камъкът пред входа на Сезам ли заклини или 40-те разбойника организират преврат? отговор Сигнализирай за неуместен коментар