След като забавянето в най-голямата азиатска икономика – тази на Китай, засегна различни сектори, като производството на автомобили и стомана, негативни последици се усещат и в онлайн търговията.
Лидерът в китайския пазар на онлайн търговия Alibaba Group Holding предвижда приходите от електронната търговия да са по-ниски от очакваното през третото тримесечие на годината поради по-слабите потребителски разходи, предава MarketWatch.
Това е последното от серия изявления на компанията, които, в комбинация от намаления апетит на инвеститорите към китайски акции, понижиха цената на ценните книги на онлайн гиганта. Акциите на Alibaba се търгуват с 10% по-евтино от цената, с която дебютираха на пазара и набраха 25 млрд. долара на първичното публично предлагане, което се осъществи преди година.
Инвеститори и анализатори търсят признаци за това как ситуацията в Китай се е отразила на бизнеса на Alibaba. Някои от тях се надяват, че онлайн търговията на дребно ще се е много по-устойчива от сектори като например тежката индустрия и традиционната търговия.
Alibaba наблюдава „известно негативно влияние поради размера на разходите“, които правят китайските потребители на тяхната платформа, заяви Джейн Пенер, ръководител на отдела за връзки с инвеститорите, на конференция в Ню Йорк.
Компанията предвижда, че брутната стойност на продадените стоки ще бъде с едноцифрени процентни стойности по-ниска от първоначалните очаквания, зави още Пенер. „Смятаме, че това ще се отрази на (данните – бел. ред.) за четвъртото тримесечие“.