Китайската онлайн платформа Alibaba Group Holding Ltd придобива една от големите китайски вериги за продажба на електроника - Suning Commerce Group Co Ltd, за 4,6 млрд. долара в една от най-големите стъпки във все още процъфтяващите алианси между онлайн и офлайн фирми в Китай, предава Ройтерс.
Общо 28,3 млрд. юана ще гарантират на Alibaba дял от почти 20 на сто в Suning, която има 1 600 обекта. В замяна Suning ще придобие 1,1 на сто от Alibaba за почти 2 млрд. евро.
Сделката идва в момент, в който китайските компании, както и високопоставените политици в страната, насърчават комбинирането на офлайн и онлайн секторите като доходен нов бизнес модел.
Така например Baidu Inc, доминиращият китайски оператор на онлайн търсачки, заяви, че ще вложи 3,2 млрд. долара през следващите три години в т. нар. online-to-offline услуги, докато имотният конгломерат Dalian Wanda Group от своя страна поясни, че поделението му за развлекателни услуги ще вложи 1 млрд. долара в развитието на сайт за пътувания.
Сегашната сделка на Alibaba може да позволи, например, на клиентите ѝ да идат в един от 1 600 магазина на Suning, където да тестват даден продукт, преди да го поръчат още на място в сайта на Alibaba чрез своя смартфон.
През изминалите години Suning също изгради силен онлайн бизнес. Сега търговецът на електроника ще може да стартира собствен онлайн магазин на платформата Tmall на Alibaba.
Същевременно Suning предостави на Alibaba достъп до своята логистична мрежа. Очаква се това да съкрати времето за доставки за клиентите на Alibaba, в повечето случаи до само около 2 часа.