IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Приходите на Zynga растат въпреки по-малкото играчи

Компанията продължава да е на загуба, но би очакванията на пазара

10:07 | 07.08.15 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американската технологична компания Zynga Inc. заяви, че приходите ѝ за второто тримесечие са скочили с 30% в резултат на увеличаване на разходите на потребителите на нейните игри, макар че компанията се бори да спре спада в броя им, пише The Wall Street Journal.

Разработчикът на игри стесни загубата си до 26,9 милиона долара от 62,5 милиона долара преди година. На коригирана база Zynga отчита загуба от 1 цент на акция, по-малка от загубата от 2 цента на акция, която очакваха запитани от Thomson Reuters анализатори.

Zynga загуби 46,5 млн. долара през първото тримесечие. Приходите от продажби нарастват на годишна база с 9 на сто до 183,30 млн. долара. 

Zynga все още се опитва да намери начина, по който да се наложи в света на мобилните приложения, след като в продължение на години отчиташе сериозни успехи при приложенията за персоналните компютри, особено чрез игрите за Facebook. Но последва сериозен обрат. През второто тримесечие на годината броят на хората, които играят игри всеки ден, пада с 23% на годишна база до около 21 милиона, а месечно активните потребители намаляват с 32% до около 83 милиона. 

Акциите, които приключиха сесията в четвъртък със спад от 2,4 на сто до 2,45 долара за брой, задълбочиха спада си и в следборсовата търговия с още три цента до 2,42 долара за ценна книга.

И все пак Zynga успява да привлече повече пари от играчите. Приходите за тримесечието се повишават до 199,9 милиона долара. От компанията заявиха, че лицензирани марки са привлекли повече хора към игрите. В четвъртък Zynga обяви многогодишно споразумение с Warner Bros. за лиценз на филма "Уили Уонка и шоколадовата фабрика" за нови игри през 2016 г.

В конферентен разговор с анализаторите главният изпълнителен директор Марк Пинкъс заяви, че компанията ще инвестира в игри, които да са съобразени с изискванията и очакванията на победителите. „Успехът, който уж идва за една нощ, всъщност отнема години", каза той. 

Пинкъс се върна преди месец изненадващо начело на компанията. Сега той иска да концентрира усилията върху няколко нови игри.

Zynga вече гради успеха си върху казино игрите, смята Бен Шахтер, старши анализатор в Macquarie Group. „Хората искат да видят дали някоя от тези други инвестиции в различни жанрове може да се изплатят", каза той.

Zynga пусна три нови игри през второто тримесечие, в това число "Empires & Allies", игра с тематика война, с цел да се конкурира с хита на Supercell Oy  "Clash of Clans“.

Zynga заяви, че повече играчи избират да гледат видео реклами в замяна на виртуална валута, която може да се използва в игрите. „На играчите това им допада много“, заяви Пинкъс. Както и на рекламодателите, добави той. "Ние имаме много здрави и високи приходи [от реклама]".

Резервациите, една мярка за приходи, която внимателно се наблюдава от анализаторите, спада леко до 174,5 милиона долара. По американските счетоводни правила производителите на игри са длъжни да отложат времево някои приходи от онлайн игрите, за които се планира да се предостави още съдържание.

За третото тримесечие компанията очаква по-високи приходи от постигнатите преди година и все още не очаква да се завърне към печалбата. Компанията не очаква да пусне нови заглавия преди ваканционния сезон, който според Пинкъс е най-добрият период за промоции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:26 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още