Четири месеца след като стана публична компания, Etsy се връща към цената на акциите от своето IPO, пише Wall Street Journal.
Онлайн магазинът обяви нова загуба за тримесечието и предупреди за възможни проблеми въпреки увеличаването на продажбите и привличането на повече купувачи и търговци в платформата.
Компанията обвини колебанията на валутните курсове за загубата от 6,35 млн. долара. Сумата е значително по-голяма от отчетените година по-рано 3,15 млн. долара загуба.
През тримесечието продажбите са нараснали с 44% спрямо година по-рано до 61,4 млн. долара, съвпадайки с ръста на продажбите от предходното тримесечие.
"Има много неща, с които да се гордеем това тримесечие, но същевременно признаваме, че трябва да продължим да инвестираме в областта на мобилните услуги и растежа на международните пазари“, заяви главният изпълнителен директор Чак Дикерсън.
Освен това Etsy се сблъсква с конкуренцията на Amazon.com, която се опитва да привлече търговците от Etsy в своя уебсайт, наречен Handmade.
През последното тримесечие активните купувачи в Etsy са нараснали до 21,7 млн. от 20,8 млн. през предходното. Активните търговци пък са се увеличили с 60 хил. до 1,5 млн.
Подобно на много други компании през това тримесечие, Etsy се сблъска със силния щатски долар. Като се изключат валутните въздействия, брутните продажби на Etsy са се увеличили с 26,5%, а не с 24,6%. Тези продажби нараснаха с 28,2% през първото тримесечие.
Ако доларът остане силен, неамериканските стоки „ще бъдат директно и негативно засегнати от валутата“, обясни главният финансов директор Кристина Сейлън.
Etsy инвестира значително в маркетинг, което намали приходите ѝ. Компанията почти удвои разходите си за маркетинг до 15,5 млн. долара през тримесечието, като част от цялостното увеличение с 49% на оперативните разходи. Сейлън очаква Etsy да похарчи още повече за маркетинг и наемане на хора през третото тримесечие.