С 25% расте броят на българите, които пазаруват онлайн през 2015 г. в сравнение с 2014 г., а потребителите, пазаруващи през мобилни устройства, бележат скок с 67%. Това сочат резултатите от проучване на eMAG на поведението и нагласите на онлайн потребителите.
Данните от него показват, че има постоянство в интернет потреблението и 78% от населението в градските региони имат достъп до интернет. Въпреки това онлайн потребителите променят бързо навиците си, а доказателство за това е големият брой хора, които през тази година се насочват към онлайн пазаруването, в сравнение с 2014 г. Ръстът е с 25 на сто, като се забелязва и засилване на използването на мобилни устройства.
С 19% скача и достъпът до интернет през мобилни телефони в рамките на изследвания период, докато този през настолни компютри спада с 25 на сто. Стабилен дял с леко повишение от 3 на сто отбелязват лаптопите и ноутбуците.
Според проучването потребителите се чувстват все по-комфортно, използвайки по няколко умни устройства.
Изследването показва още, че броят на хората, ползващи интернет услуги чрез поне 2 различни устройства, се увеличава с 18%. Броят на ползващите само един „екран“ пък намалява с 3%.
Потребителите продължават да предпочитат големите екрани, когато става дума за онлайн пазаруване. Същевременно мобилните поръчки стават все по-популярни. С 67% са се увеличили пазаруващите онлайн през мобилни устройства.