Противоречивата онлайн услуга за споделено пътуване Uber засега запазва правото си да се разширява агресивно в Ню Йорк. Компанията сключи примирие с кмета на американския мегаполис Бил де Бласио. Дискутираното от кметството предложение да се сложи някаква изкуствена граница на бързия ръст на компанията засега няма да се разглежда, заяви градският съвет, цитиран от Ройтерс. За компанията това представлява голям лобистки успех.
За де Бласио изненадващото споразумение е тотален обрат в позициите. Едва в края на юни в съвета бе внесен насърчен от съюзи на таксиметрови компании и подкрепен първоначално от кмета законопроект, според който заместващи таксиметровите коли услуги с над 500 автомобила ще могат временно да пускат по улиците с един процент повече коли на година.
За Uber, който през последните години успяваше значително да увеличи присъствието си в Ню Йорк и в момента има повече коли от класическите таксиметрови компании, това би означавало тотален крах. Той все още не е изключен. Преди да се вземе окончателно решение обаче, трябва да бъде създадено изследване за това до каква степен бързото разрастване на Uber влияе на и без това големите задръствания и транспортния хаос в града. Изследването, при което компанията ще трябва да сътрудничи и да предостави данни, трябва да бъде готово до четири месеца, в рамките на които стартъпът ще може да расте неограничено. А само преди дни пред New York Daily News де Бласио се бе застъпил за „спирачката на ръста“.
В метрополиса на източния американски бряг конфликтът между Uber, която инвестира напоследък много в своята лобистка армия, и кметът, се превърна в обществена шумна кавга. Uber протестира пред сградата на общината и предложи безплатни талони за пътуване на поддръжниците, които демонстрират с компанията. Тя инициира и петиция за своето приложение и стартира голяма кампания срещу регулациите, подкрепена от знаменитости като Кейт Ъптън и Аштън Къчър. Според Uber новите правила ще костват десетки хиляди работни места.
Технологичният стартъп е представена услугата си UberХ в България от 9 декември 2014 г. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство срещу „Юбер България“ ООД с цел да се установи дали компанията осъществява нелоялна конкуренция спрямо таксиметровите превози. Производството е образувано по искане на „О`Кей Супертранс“ АД. В резултат на проверката КЗК наложи общо четири глоби за общо 200 хил. лева на двете компании, които предлагат в страната ни услугата за превози Uber. Uber България обжалва решението пред Върховния административен съд и очаква определението да отпадне.
Чрез платформата пътници правят заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяват контакт и си поделят част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване. Компанията от Сан Франциско се превърна в рамките на няколко години от малък стартъп в разрастваща се глобална огромна компания, която междувременно бе оценена на повече от 50 млрд. долара. На много места по света Uber влиза в тежки конфликти с таксиметровата индустрия и властите, защото често първоначално се разширява бързо и едва след това се занимава с приложимите правни рамки.
преди 9 години Юбер не намалява трафика, защото не вози несвързани пътници едновременно - такива които са си направили резервации самостоятелно един от друг. Евентуално може да го намалява ако шофьора наистина иска да отиде там където и клиента иска, т.е. истинско споделено пътуване. Но това според мен се случва рядко. Но се намалява ползването на парко места, което може да освободи ленти и ускори трафика и да намали генериранито на газове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Kakvo da napravi Tova e tehnicheskia progras Uber she namali snachitelno trafika v megapolisa she podobri uslugata i she nakara taximetrovite shofori po uchtivi po inovativni i poefektivni Sa N Y uber e po vagen ot Franzia отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Срещу 40 милиарда.. .. даже и Ню Йорк нищо не може да направи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар