През 2008 г. Министерството на правосъдието в САЩ забрани на Yahoo да сключи сделка с Google, която да осигури възможност за показване на рекламите от Yahoo при търсене в Google.
Сега двете компании създават нова връзка помежду си, чрез която Yahoo ще използва Google за част от обикновените резултати от търсенето, както и за рекламите при търсене, пише CNBC.
Yahoo потвърди, че е започнала да тества рекламите, излизащи при търсенето в Google за малка част от своите резултати при търсене през настолни компютри и мобилни устройства.
“Тъй като работим по създаването на най-доброто преживяване за потребителите на Yahoo, от време на време ще правим малки тестове с различни партньори, включително такива, занимаващи се с търсачки”, обясни Yahoo в изявление. “Няма нищо допълнително за споделяне към този момент”.
Google също потвърди споразумението.
Тестовете са започнати от Арън Уол, основател на SEO Book - уебсайт, който помага на компаниите да подобрят представянето си при търсене в мрежата.
Yahoo ще има право да работи с други търсачки през април, когато ще предоговори партньорството си с Microsoft, чиято търсачка Bing е ексклузивен доставчик на резултати от търсенето и на рекламите за Yahoo. Двете компании си партнират от близо 10 години.