С ново придобиване музикалната услуга Spotify показва, че залага все по-силно на оценката на данните.
Пазарният лидер в музикалните стрийминг услуги придобива компанията Seed Scientific. Тя трябва да положи основата на нов отдел за анализи в Spotify, поясни технологичната компания, цитирана от DPA.
Сред съществуващите си клиенти Seed Scientific цитира Audi, гигантът в сферата на потребителските стоки Unilever и ООН. По-рано Seed Scientific е обработвала данни и за конкурента на Spotify Beats Music, който Apple придоби миналата година за 3 млрд. долара. Apple обяви, че ще внедри Beats в своята нова услуга Apple Music.
Условията по сделката не бяха оповестени, но в декларация на Seed Scientific се казва, че компанията, както и нейната основна технология, ще станат част от ново поделение „Анализ на данни“ на Spotify, който ще бъде оглавен от главния изпълнителен директор на Seed Scientific Адам Блай. Новото звено вероятно ще помогне на Spotify да подобри своите препоръки за песни за слушателите и да помогне на музикантите да намират по-лесно своите фенове, както и да се генерират по-насочени реклами, пише TechCrunch.
Предвид скорошния старт на Apple Music, както и на съществуващата все по-силна конкуренция от страна на различни фирми – от Pandora до Google Music, използването на анализи може да донесе предимство в развитието на алгоритми, които да свързват по-добре потребителя с онова, което той желае да чуе. Преди дни стана ясно, че Google стартира безплатна версия на музикалната си стрийминг услуга в опит да засенчи дебюта през следващата седмица на конкурента си Apple.
Spotify се опитва да се открои от услугите на конкурентите си с помощта на анализ на данните. Наред с другите неща в Spotify вече е налична и нова функция, която регулира изборът на музика към темпото на движение по време на джогинг. За ключов елемент в стрийминг услугите се смята подпомагането на потребителя в откриването на нова музика. В тази област също се използват алгоритми, които следва да намерят правилните песни за всеки потребител. И точно тук може да помогне новата придобивка.
Миналата година базираната в Ню Йорк Spotify купи стартъп компанията за музикални данни The Nest Echo, която е анализирала над 35 милиона песни и е открила един трилион точки с данни за тези песни, които биха могли да помогнат да се правят по-добри препоръки за песни за потребителите. Spotify бе по-ранен клиент на компанията, която е работила също за MTV и Clear Channel.
преди 9 години Aбе идеята му не е лоша, но можи би няма как да стана масово харесвано у нас и използвано, както в Щатите. Хората там наистина са се научили да плащaт за филми и музика, ние още сме далеч от тази практика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години кво само го рекламирате това куцо приложение ? ... пие трафик като смок, точно 24 часа го използвах преди да го разкарам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар