За първи път през тази година компаниите в Германия ще похарчат повече пари за интернет реклама, отколкото за реклама в печатни издания. Медия агенцията ZenithOptimedia очаква през 2015 г. в Германия инвестициите в онлайн реклама да достигнат 5,17 млрд. евро.
В сумата са включени и разходите за реклама в резултати от търсене и комисионите за онлайн търговците. Според прогнозата в печатна реклама ще бъдат вложени 4,74 млрд. евро, а в телевизионните реклами - 4,4 милиарда евро.
„В Германия през тази година рекламният пазар ще нарасне с 2,2%. Тази стойност ние коригирахме нагоре благодарение на новия двуцифрен ръст на онлайн рекламата спрямо 2014 г.", казва Франк-Петер Лорц, председател на ZenithOptimedia за Германия, цитиран от DPA.
"Мобилната и онлайн рекламата са силни двигатели в Германия". Курсът за доминацията на интернет е бил положен през 2009 г. В резултат на финансовата криза всички видове медии са загубили ръста си, докато само интернет рекламата продължава да расте, смята Лорц.
В световен мащаб телевизията все още изпреварва интернет като водещ рекламен канал. Разликата обаче от година на година се смалява. В Германия инвестициите в онлайн реклама са изпреварили тези в телевизия още през 2013 г.
ZenithOptimedia изготвя своите прогнози на базата на пазарни данни, както и на база на бюджетни изчисления на консултираните от нея клиенти.


Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Василев успокои, че удължителният бюджет не представлява риск за пенсиите
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Европейците държат 3 пъти по-голям дял парите си в банки от американците
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Песков: Русия се стреми към дългосрочен мир
"България Еър" и Летище "Васил Левски" – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Бензема нае Лувъра за 12 000 евро за среща с приятелката си
Френският съд реши: ПСЖ ще плати на Мбапе $60 милиона
Полицията осуети имотна измама за стотици хиляди левове