Etsy вижда нов източник на приходи в краудфъндинга*, пише Wall Street Journal.
Базираната в Бруклин компания, която държи онлайн платформа за продажба на артистични продукти, планира да стартира пилотна програма, в рамките на която търговците ще могат да набират средства през сайта ѝ, за да финансират изработването на новите си продукти.
По думите на Джо Лалуз, продуктов мениджър на Etsy, този ход е най-добрият начин компанията да помогне на потребителите на платформата да се разрастват и развиват.
„Голяма част от продавачите посочват финансирането като голяма пречка пред растежа“, коментира той.
Etsy, която има 1,4 млн. активни продавачи в платформата си, ще взима традиционните си 3,5% от всяка трансакция плюс 20 цента такса за публикуване на сайта. Компанията твърди, че търговците вероятно ще използват събраните средства, за да си набавят ново оборудване и материали или за да покрият разходите за служителите си.
Проектът на Etsy, който стартира тази седмица, се появява на фона на бума в краудфъндинга. Повече от 1250 онлайн платформи по света събраха 16,2 млрд. долара заедно през 2014 г., което е със 167% повече спрямо 2013 г., според базираната в Лос Анджелис компания за проучвания Massolution.
Част от предприемачите твърдят, че именно липсата на средства се оказва предизвикателство пред растежа на бизнеса им, ето защо често се обръщат към този вид финансиране в сайтове като Kickstarter, за да покрият разходите за новите си продукти.
Цената на акциите на Etsy отчете спад с близо 2% в понеделник до 16,32 долара за брой, което е почти колкото цената от първичното публично предлагане на компанията през април. През последния месец акциите поевтиняха с 20 на сто. На 19 май компанията отчете загуба за първото тримесечие в размер на 36,6 млн. долара.
Говорителят на Etsy заяви, че краудфъндинг проектът не е в отговор на спада в цената на акциите и на загубата през първото фискално тримесечие.
*на английски: crowdfunding – групово финансиране