Goldman Sachs инвестира 100 млн. долара в международната платформа foodpanda, благодарение на което общото ѝ финансиране от стартирането ѝ през 2012 г. достигна 310 млн. долара, съобщават от компанията за доставка на храна.
Фирмата придоби ключови конкуренти в Мексико, Русия, Индия, Бразилия, Югоизточна Азия и Източна Европа. Сега компанията планира да използва инвестицията, за да разшири дейността си и да реализира по-обширна обществена доставка. Освен това иска да подобри цялостното преживяване на своите клиенти в общо 40 пазара по света.
От foodpanda посочват, че техен основен приоритет е удовлетвореността на клиентите и стремежа за предлагане на най-лесен и удобен начин за поръчка на храна през мобилно приложение или онлайн платформа.
Проучванията и анализите на Goldman Sachs сочат, че foodpanda и дъщерните ѝ марки се фокусират върху развиващите се пазари, сред които се нарежда и България.
„Ние сме много щастливи от подкрепата на Goldman Sachs Investment Partners, които с големия си опит и анализи, взеха решение да инвестират средства в компанията с над 3 млрд. потребители. Развиващите се пазари, представляват голяма възможност за онлайн доставката и поръчката на храна и ние се ангажираме да създадем най-удобния начин за това“, коментира съоснователят и главен изпълнителен директор на foodpanda Ралф Вензел.
Като част от кръга за финансиране, Goldman Sachs Investment Partners ще се присъединят към консултативния съвет на foodpanda.