Проверка на трафика в агрегаторите на оферти за групово пазаруване показва, че интересът към този тип платформи се увеличава значително с наближаването на празници, когато най-активно се пазаруват ваучери за почивки.
Теодор Кафеджиев, собственик на един от интернет портaлите, в които са обединени основна част от офертите, коментира за БТА, че все повече хора купуват ваучери, като с намаленията на потребителите са спестени над 21млн. лева през миналата година.
Колективното пазаруване отчита ръст от 22 на сто през 2014 г., посочи той.
"Възходящата тенденция от миналата година се запазва и през първите месеци на 2015 г. Очаквам ръстът от 22 на сто да се запази и през тази година. Според мен причините за това са в реалната добавена стойност, която потребителите получават от сайтовете за колективно пазаруване. Фактът, че през отминалата година сме успели да им спестим сумата от 21 млн. лева, е достатъчно показателен", отбелязва Теодор Кафеджиев.
Според него се наблюдава над 50 на сто ръст в плащанията с кредитни карти, въпреки че все още предпочитаният метод остава това да се извършва на определени каси.
Най-купувани са туристическите оферти - близо 70 на сто от всички продажби в мрежата.
Големите сайтове, в които са поместени всички оферти, предоставят възможност на потребителите да сравнят предлаганите от различните портали оферти и да изберат най-изгодното предложение за покупка, услуга или почивка - това се отнася най-вече за хотелите и почивките, уточни Кафеджиев.
Най-купувани са туристическите оферти, които са около 70 процента от всички продажби. Преобладават продадените ваучери за почивки в България, следвани от тези в Гърция.
На второ място по продажби са офертите от категория красота, които включват предложения за маникюр, фризьорски услуги, козметика и други, сочи статистиката на продажбите на три от порталите за групово пазаруване.
Важни съвети при онлайн пазаруването
Потребителските организации дават няколко важни съвета при онлайн пазаруването в Интернет. Най-важният от тях - да се четат внимателно условията за ползване на личните данни. Експертите съветват също да не бъде даван ПИН кодът на банковата карта. Приемайте само транзакции, направени със сигурно плащане, означено с малко заключено катинарче или ключ на екрана, съветват специалистите.
За да се избегнат последващи проблеми, важен съвет към потребителите е насочен за начина на доставка или получаване на стоката. При покупка на стока (техника) е важно да бъде посочен гаранционен срок. Ако поръчката е потвърдена чрез e-mail, доставката на продукта все още може да бъде отказана, защото електронното потвърждение обикновено не означава сключване на договор, припомнят експертите.
За да е ясно кой продава определена стока или услуга, трябва да са поместени името му, адреса му, данни за кореспонденция, включително телефон и адрес на електронна поща за осъществяване на пряка и навременна връзка с него. Също така трябва да присъстват данни за вписване в търговски или друг публичен регистър.
В ЕС всеки има право да анулира онлайн покупката в срок от седем работни дни, който се нарича "период за размисъл". Той започва да тече от деня, в който продуктът пристигне при купувача. При връщане продавачът е длъжен да върне парите в срок от 30 дни, посочват потребителските организации.
Още новини от България четете в Dnes.bg