Американският интернет концерн Yahoo отчете слаби резултати през първото тримесечие. Печалбата от януари до март се срина с цели 93 процента в сравнение със същия период на миналата година - до 21 млн. долара. Анализаторите очакваха доста по-добри резултати.
Акциите се свиха в следборсовата търговия с близо два процента. Курсът след това се върна на положителна територия, но причината за това не е доказателството за оперативната сила на компанията, предава Bloomberg.
По време на видеоконферентна връзка след обявяването на резултатите компанията обяви, че възнамерява да се раздели с дела си в Yahoo Japan, чиято стойност може да достигне почти 9 млрд. долара преди облагането. Именно тази новина тласна нагоре акциите на технологичния гигант.
„Yahoo се намира в средата на многогодишното си обновяване, за да може компанията да се превърне отново в икона", заяви главният изпълнителен директор Мариса Майер. Тя иска с ново съдържание и функции да привлече повече потребители, а оттам и реклами, но напоследък това се случва с променлив успех.
Въпреки че Yahoo съобщава за увеличение на продажбите от осем процента до 1,23 милиарда долара, без приходите, които трябва да бъдат изплатени на партньорски сайтове, сумата спада до 1,04 млрд. долара. Това представлява спад от почти пет процента спрямо предходната година.
Yahoo измести Google като търсачка по подразбиране в уеб браузъра Mozilla - успех, който обаче се оказа скъпо платен. Основната дейност с платени реклами също отслабва допълнително. Класическата десктоп реклама - важен източник на доходи – отслабва все повече. Изчистените от дължимите на партньорите приходи в това поделение се свиват със 7%, като това е четвърто поредно тримесечие на спад.
Yahoo страда от силната конкуренция на Google и Facebook. Според анализаторската компания eMarketer дори и услугата за кратки съобщения Twitter може да надмине скоро ветерана.
В действителност Yahoo отчита стабилен ръст в ниши, като реклами на мобилни устройства – смартфони и таблети. Но това отдавна не е достатъчно, за да се подобри общата картина, като се има предвид, че основни области, като бизнеса в търсачката, се свиват. Редица инвеститори в концерна, сред които и хедж фондът Starboard Value, поставят Майер под натиск, настоявайки за отделянето на части от компанията.