Китайския гигант Baidu заяви, че спира своята онлайн търсачка в Япония Baidu.jp. Това се случва осем години след стратегическата международна експанзия на марката, пише ZDNet.
Говорителят на компанията потвърди, че търсачката, която работи на японски език, е спряна, но добави, че тя може би ще се върне на пазара в бъдеще или ще възобнови предлагането на услугите си, но ще се обедини с други платформи.
През 2006 г. Baidu обяви плановете си да развие своя бизнес и на чуждестранни пазари. През март 2007 г. компанията започна тестове на търсачката в Япония - първата спирка от маршрута, предвиден за тази експанзия. Официалното пускане на Baidu Japan беше на 23-и януари 2008 г.
В интервю, дадено през 2007 г., основателят на Baidu Робин Ли заяви, че компанията планира да похарчи 15 млн. долара, за да повтори в Япония своя успех на вътрешния си пазар през първата година в страната. Той изрази голямата си вяра в способността на Baidu да влияе върху японския пазар.
Въпреки това доминиращата търсачка в Китай, която се радва на повече от 50% пазарен дял на китайския пазар след излизането на Google от страната през 2010 г., не успя да постигне този успех и в Япония през следващите години. Yahoo и Google от своя страна имат общ пазарен дял в страната, който възлиза на повече от 90%.
“Очевидно търсачката Baidu Japan така и не успя да привлече голям брой потребители”, коментира говорителят на Baidu.