Yahoo и Microsoft подновиха партньорството си в сферата на онлайн търсачките, така че да позволят по-голяма гъвкавост по отношение на това как резултатите от търсенето биват представяни и как се управляват рекламните екипи, пише Wall Street Journal.
Новината идва след месеци на преговори за сделката, която стана причина за създаването на известно търкане между технологичните гиганти.
Новите условия всъщност са актуализация на 10-годишното споразумение, сключено през 2009 г. от предшествениците на Сатя Надела и Мариса Майер, които в момента стоят начело съответно на Microsoft и Yahoo.
Съгласно предходното споразумение Microsoft предоставяше на Yahoo услуги за търсене на компютри, контролиращи технологията, която стои в основата на търсенето сред огромната вселена от уебсайтове на двете компании. От своя страна Yahoo се занимаваше с продажбите при търсенето на реклами за двете компании. Но през последните години Yahoo беше недоволна от част от елементите на партньорството.
Yahoo вече ще има повече контрол върху това как резултатите от търсенето се показват както на настолни компютри, така и на мобилни устройства, макар че ще продължи да използва Bing за по-голяма част от трафика от търсенето си от десктопи.
Microsoft ще поеме работата по продажбите на реклами в Bing, докато Yahoo ще продължи да работи със своите собствени реклами.
Двете компании ще интегрират екипите си по продажбите с инженерните екипи, което “ще позволи и на двете компании да предлагат по-ефективни услуги на рекламодателите”, обявиха технологичните гиганти. Всичко това ще се случи през лятото.
Съгласно оригиналното споразумение Microsoft трябваше да плаща на Yahoo 88% от приходите си от търсене, генерирани от нейните сайтове по време на първите пет години на сделката.
Майер разкри, че тя не е била особено доволна от това условие. Приходите на Yahoo от едно търсене са по-ниски в рамките на сделката с Microsoft, отколкото, когато тя управлява своя технология за търсене в интернет и работи със своята система за реклама. Майер работи за утвърждаването на технологията за уеб търсене на Yahoo и продажбите на реклами в области, които не нарушават споразумението с Microsoft, като търсенията, правени през мобилни устройства.
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар