Най-големият видеопортал в света YouTube обмисля да въведе такса, чрез която потребителите да се освободят от рекламите на сайта, предава AFP.
Компанията, която е собственост на Google, е започнала вече да влиза в контакт с видеопродуценти, за да ги информира за новия начин на дистрибуция, съобщават за агенцията запознати с плановете източници. Още преди няколко месеца изпълнителният директор на компанията Сюзън Войчички заяви в рамките на конференцията Recode, че може да си представи подобен модел.
Засега не е ясно откога ще бъде въведен платеният модел и колко ще струва удоволствието за свободното гледане на клиповете. Говорител на компанията отказва да потвърди информацията, но пояснява, че тя винаги е искала да даде възможност за избор на своите потребители как да се наслаждават на съдържанието на сайта.
В момента сайтът предлага различни рекламни формати. По-разпространени са два вида - TrueView in-stream и TrueView in-display. In-stream е реклама, която се зарежда, преди да започне видеосъдържанието, което потребителят иска да гледа, и може да бъде пропусната след 5-ата секунда чрез бутон. При In-display рекламата става дума за умалено изображение до съдържанието, което потребителят вижда, или при търсене на точно определени ключови думи.
Самата Google не дава отделни данни за финансовото състояние на YouTube. По данни на пазарните изследователи на eMarketer през миналата година приходите са били в размер на 5,6 млрд. долара.
От миналата година платформата позволява купуване на реклама от България, а наскоро бяха оповестени данни от страната, според които от местния пазар видеопорталът е събрал около 3,3 млн. лева през миналата година.
Порталът предложи за първи път платени канали през май 2013 г. а през ноември същата година оферира и абонаментни планове за музикалната си платформа Music Key. Според анализатори това значи, че компанията залага в стратегията си и ползването на платено съдържание.
През 2013 г. висшият мениджмънт на Google е обсъждал предлагането на абонаментна услуга, наречена Google One, която да комбинира различните услуги, предлагани от фирмата, включително YouTube и съхранението на данни, твърдят двама души, запознати с обсъжданията. Според тях обаче проектът не е стигнал много далеч.