Някога лоялните търговци, работещи с eBay, местят голяма част от бизнеса си в Amazon.com, посочвайки, че генерират повече средства от продажбата на стоките си през нейния сайт, пише Bloomberg.
Броят на търговците, с които работи Amazon, се удвои до 2 млн. през 2014 г., докато броят на продаващите в eBay запази нивото си през последните две години – 25 млн. Компании, които първоначално са заложили на eBay, твърдят, че са изненадани колко бързо растат продажбите им в Amazon в мига, в който се появят и на двата сайта.
Преминаването към Amazon, платформа, която се слави с по-голяма потребителска база и предлага повече начини за доставка на стоки, представлява опасност за eBay, която е пионер в идеята за интернет пазаруването.
"Продажбите ни спаднаха с 10% в eBay и нараснаха с 10% в Amazon”, коментира Ченс Нап, главен изпълнителен директор на Vivo Technology, компания за аксесоари за лаптопи, по повод няколко свои продуктови линии, които премества през миналата година. „Изглеждаше сякаш потребителите наистина се местят от eBay в Amazon”.
Ebay вече е поставена под натиск заради по-слабите си резултати по време на последното фискално тримесечие и забавянето на трафика към сайта, за което главният изпълнителен директор Джон Донахю обвини промените в начина по който Google показва резултатите от търсенето. Същевременно eBay отделя бизнеса си с PayPal под натиска на инвеститора активист Карл Айкън, който не е доволен от мудната печалба на подразделението за онлайн пазаруване.
За търговците местенето на продуктовите линии от една платформа в друга не е евтино. Amazon взема такси за своите логистични услуги, които включват съхранение, опаковане и гарантиране, че продуктите са изпратени навреме. Двете компании имат сложни ценови формули, които варират според категорията на стоките. Въпреки че eBay обикновено взема около 10% от крайната цена на всяка стока, Amazon си взема 15 на сто в повечето случаи и има допълнителни такси за съхранение и пакетиране.
Много търговци твърдят, че въпреки това Amazon си заслужава, защото се постигат по-големи обеми на продажбите и използването на нейната логистика е по-евтино, отколкото ако се извършва от компаниите.