Американският технологичен концерн IBM възнамерява да развие силно бизнеса със свързване на техника – т. нар. Интернет на нещата. Компютърната компания разработва отворена облачна платформа, на която компаниите ще могат да пускат собствени приложения. В новото подразделение IBM ще вложи 3 млрд. долара за период от четири години, предава DPA.
С този ход IBM иска да използва своите силни страни и да събере съществуващите проекти под един нов покрив. Концернът вече оперира платформа за анализ на големи обеми от данни, които, наред с другото, се ползват от градове като Дъблин и Монпелие.
Германският автомобилен доставчик Continental разработва заедно с IBM платформа за автомобилно свързване. Също така и производителят на двигатели и турбини Pratt & Whitney разчита на инфраструктура на IBM, за да се следи за състоянието на повече от 4000 свързани една с друга турбини.
IBM твърди, че 90 на сто от данните на корпорациите в момента не се оценяват. Голяма част от тях губели бързо стойност. Ето защо според концерна клиентите трябва да получат инструменти, с които да слеят своите данни в облачната услуга на IBM.
Eдва преди месец стана ясно, че американският технологичен концерн, който навремето бе пионер в производството на конвенционалните компютърни системи, възнамерява до 2018 г. да постигне годишни приходи в размер на 40 млрд. долара от облачни услуги, сигурност и други области, които обещават ръст. Агресивната цел, определена от ръководителите на IBM по време на годишното общо събрание на инвеститорите в Ню Йорк, е поредната стъпка за технологичния гигант към нововъзникващите бизнеси с високи маржове на печалба, отдалечавайки компанията от предишните ѝ крепости в хардуерния и сървърния бизнес.
Приходите на IBM постепенно се свиват през последните три години, докато компанията разпродава своите нерентабилни звена в предприятията, като производството на най-ниския клас сървъри, полупроводници и др.
Главният изпълнителен директор на IBM Вирджиния Ромети заяви, че е щастлива от факта, че компанията се освобождава от такива недоходоносни бизнеси, които тя нарича „празни калории".
Приходите на IBM спадаха за последните 11 тримесечия, докато ръстът на печалбата е спорадичен.
През януари IBM заяви, че за 2015 г. иска да постигне оперативна печалба на акция в диапазона между 15,75 и 16,50 долара. Средната прогноза на анализаторите е за 16,02 долара, показва анкета на Thomson Reuters. Също през януари IBM призна, че е имала тежка година с допълнително понижение на тримесечната печалба и приходите. Резултатите показват, че новият бизнес модел на компанията не се отплаща толкова бързо, колко беше очаквано. Компанията, която постига повече от половината от приходите си в чужбина, заяви, че силният долар ще се отрази негативно на приходите, като ги свие с около 6%.