Музикалната стрийминг услуга Spotify ще привлече според информация на Wall Street Journal още между 500 и 600 млн. долара финансиране от инвеститори. По този начин общата сума, която е вложена в проекта, ще надмине границата от 1 млрд. долара. В момента текат преговори за транскцията с посредничеството на инвестиционната банка Goldman Sachs.
Ако информацията е вярна и новият кръг от финансиране действително се реализира, то очакваното първично публично предлагане на Spotify вероятно ще се измести за 2016 г. Икономическото издание оценява стойността на музикалната стрийминг услуга от Швеция на над 5 млрд. долара.
Компанията отказа да коментира информацията. Засега стартъп-ът е имал седем кръга на финансиране и по този начин е набавил 537,8 милиона долара. Сред инвеститорите са Kleiner Perkins Caufield & Byers, Accel Partners и Goldman Sachs.
Ако докладът е вярна и нов кръг от финансиране действително ще се реализира, очакваното първично публично предлагане на Spotify вероятно ще се премести в 2016. Бизнес хартията, оценява стойността на музикалната стрийминг услуга от Швеция до над 5 милиарда долара.
По всичко изглежда, че през последните месеци Spotify засилва позициите си на пазара на музикален стрийминг за сметка на конкуренти като Google Play Music, Pandora и Rdio. През този месец компанията обяви, че вече има 15 млн. плащащи абонати и 60 млн. активни потребители. Спрямо по-ранните данни от май 2014 г. това представлява увеличение от около 50%.
Миналата година Spotify е получила заем от 200 млн. долара от големи банки, които биха могли да бъдат използвани при първично публично предлагане като поематели. Това подхранва очакванията за предстояща поява на фондовия пазар. Компанията също така вероятно е обещала на ранните инвеститори гарантирана възвращаемост при едно IPO.
Стартиралата през 2008 г. от шведския стартъп Spotify AB музикална услуга е достъпна в повече от 50 страни. Нейният бърз растеж се дължи и на факта, че от самото си начало тя предлага безплатен стрийминг на мобилни устройства. Безплатният достъп се поддържа от реклами, а платените абонатите плащат по 10 евро на месец, както при конкуренцията. Те може да слушат музика без реклами, също и офлайн, както и с по-добро качество. Около 70 на сто от приходите от продажбите по официални данни са предназначени за притежателите на права или на самите музиканти, ако те имат директен договор с услугата.
Миналата година Spotify публикува подробна информация за начина, по който се изплащат възнагражденията, за да успокои разгневените артисти, но това не се хареса на певицата Тейлър Суифт. Тя реши да изтегли целия си каталог от музикалната услуга. В крайна сметка албумът ѝ „1989“ се оказа най-продаваният за 2014 г. По данни на Nielsen той е продал 3,66 млн. копия.
От своя страна Spotify непрестанно защитава своя бизнес модел и твърди, че с разрастването ѝ ще растат и възнагражденията на изпълнителите. В публикация в блога на компанията, направена през ноември, главният изпълнителен директор на фирмата Даниел Ек заяви, че бизнес моделът на Spotify e от основно значение за нейния растеж.
Също през ноември Spotify представи нова семейна тарифа “Family”, при която други членове на семейството ще плащат месечна такса от 5 евро (след като първият член на фамилията е платил пълната цена). Но те се считат за независими потребители със свои собствени плейлисти и препоръки.
Шведската компания може да спечели и от анонсирането през тази седмица партньорство със Sony. Японската компания ще преустанови дейността на собствената си музикална услуга Music Unlimited в края на март. През пролетта обаче ще стартира оперираната заедно със Spotify музикална платформа PlayStation Music. Тя ще бъде достъпна в 41 страни на всички най-нови конзоли PlayStation и телефони Sony Xperia.