Музикалната стрийминг услуга Spotify се е сдобила с 2,5 млн. нови абонати, които плащат за услугите ѝ, и общо с 10 млн. абонати през последните два месеца на 2014 г. Това се случва въпреки нарастващата конкуренция и критиките от страна на звезди като Тейлър Суифт, пише CNBC.
Spotify обяви, че в края на 2014 г. е имала общо 60 млн. активни потребители, 15 млн. от които ползват платената ѝ услуга. Те заплащат месечна такса в размер на 10 долара.
Това представлява 40% увеличение спрямо 40-те млн. потребители, които компанията имаше през май миналата година.
Spotify има собствен бизнес модел, който комбинира платена и безплатна услуга. Той се оказа в центъра на недоволството на музикантите относно възнагражденията, които компанията им изплаща.
Миналата година Spotify публикува подробна информация за начина, по който се изплащат възнагражденията, за да успокои разгневените артисти, но това не се хареса на певицата Тейлър Суифт. Тя реши да изтегли целия си каталог от музикалната услуга. В крайна сметка албумът ѝ „1989“ се оказа най-продаваният за 2014 г. По данни на Nielsen той е продал 3,66 млн. копия.
От своя страна Spotify непрестанно защитава своя бизнес модел и твърди, че с разрастването ѝ ще растат и възнагражденията на изпълнителите. В публикация в блога на компанията, направена през ноември, главният изпълнителен директор на фирмата Даниел Ек заяви, че бизнес моделът на Spotify e от основно значение за нейния растеж.
Музикалният стрийминг бързо се превръща в избор номер едно за потребителите, които искат да слушат музика. Стриймингът отчете 54% ръст от 106 млрд. слушани песни през 2013 г. До 164 млрд. през 2014 г. според Nielsen. Платеното сваляне на музика пък отбеляза спад с 12% през миналата година. През 2013 г. свалените песни бяха 1,2 млрд., а през 2014 г. - 1,1 млрд.