IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Quidsi е готова да постави под въпрос доминацията на Amazon

Основателят на компанията Марк Лори вярва, че има по-добър начин за управление на подобна фирма от този на Джеф Безос

18:15 | 10.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Quidsi е готова да постави под въпрос доминацията на Amazon

Сайтът Diapers.com на компанията Quidsi бързо набра популярност, поставяйки под въпрос доминацията на Amazon в онлайн търговията, представляваща един изключително доходоносен пазар.

Amazon загуби милиони като намали цените си, което в крайна сметка доведе до опасения от натиск върху продажбите на Quidsi, пише Quartz.

Сега Марк Лори, един от двамата основатели на Quidsi, започва изключително добре финансирания и фокусиран върху стойността сайт Jet.com, който ще се опита да надвие Amazon в електронната търговия.

Стилът на Amazon често включва умишлена конфронтация. Главният изпълнителен директор Джеф Безос е познат с това, че използва груб език, за да покаже на служителите си къде грешат.

Лори пък твърди, че иска работната атмосфера в Jet.com да е напълно противоположна на това и да не се стига до подобни конфронтации. В действителност компанията няма да има дори отчети за изпълнението. Лори вярва, че обратната връзка трябва да е непрестанна.

Amazon кара служителите си да подписват споразумения, които включват редица условия за случаите, в които има рестрикции. Лори отказва да въведе такива. Вместо да пази в тайна вътрешната информация, той предпочита да публикува онлайн цялата информация от заседанията на ръководството на Jet.com. Лори е по-заинтересован от създаването на култура на лоялност и доверие, допълва Quartz.

„Ако някой тук е недоволен или не вижда възможност за развитие, ОК, успех, отидете в Wal-Mart”, коментира Лори. „Искам да си докажа, че различния тип култура може да проработи и не трябва да си такъв, за да бъдеш успешен“.

В интервю миналата година преди пускането на старт-ъпа Cafe.com, другият основател на Quidsi Винит Бхарара описа подхода на компанията.

"В предишната ни фирма прекарахме много време, фокусирайки се върху културата, върху нашите основни ценности в наемането и управлението на това място. Смятам, че това го направи уникално“, коментира той.

Въпреки че не разполага с огромен избор от стоки за продажба, бизнес моделът на Jet заема няколко ключови аспекта от този на Amazon. Когато се появи през тази година, сайтът ще предлага изключително ниски цени и ще работи с несъществуващи маржове.

Jet няма да печели от трансакции. Нейният единствен източник на приходи ще бъде годишният абонамент, който ще струва 50 долара на потребител. Всеки клиент може да получава по-ниски цени, ако поръчва повече продукти наведнъж, или ще трябва да чака повече време за по-евтина доставка.

Jet черпи вдъхновение от друга компания, която има подобна корпоративна култура – Costco. Тя също печели пари от абонаменти.

Лори твърди, че не таи лоши чувства към Безос и Amazon. Но явно смята, че има по-добър начин да прави онлайн търговия и да управлява компанията си.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:14 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още