Холивудският бизнес с домашно забавление отново пое в грешна посока. След две години на скромен растеж, приходите от гледане на филми у дома в САЩ отбелязаха спад с 1,8%, достигайки 17,8 млрд. долара през 2014 г., сочат данни на Digital Entertainment Group.
Лошите резултати миналата година са причинени от продължаващия спад в продажбите и наемането на физически копия на DVD-та, както и изненадващия спад в наемането на видео по заявка (VOD), пише Wall Street Journal.
След дългогодишен растеж наемите на видео по заявка през кабелните, сателитните и интернет доставчиците спаднаха с 6,7% до 1,97 млрд. долара миналата година.
"Пазарът на видео по заявка е толкова голям и важен... Толкова е ключов, че трябва да го накараме да започне да расте отново“, твърди Рон Сандърс, президент на подразделението за домашно забавление на Warner Bros.
Сред промените, които могат да дадат тласък на VOD, Сандърс посочва, че може да се заложи на по-прости потребителски интерфейси и още много други опции за наемането и гледането на филми на преносими устройства.
Приходите от домашни развлечения нараснаха с по-малко от 1% през 2013 г. и 2012 г.
Ръководителите на филмовите студиа обвързаха спада през 2014 г. със слабите бокс офис резултати на вътрешния пазар миналата година.
Ако филмите не са привлекли вниманието на хората в кината, ще има и по-малко търсене за гледането им у дома. Приходите в бокс офис класацията в Северна Америка през 2014 г. достигнаха 10,35 млрд. долара, отбелязвайки 5% спад спрямо 2013 г., когато бяха 10,92 млрд. долара, сочат данни на Retrak. Това е най-лошият резултат от 2011 г. насам. Пълните данни за годината все още не са на разположение.
Продажбите на DVD и Blu-ray дискове отбелязаха спад с 11% през 2013 г., тъй като потребителите продължават да се отказват от физическите носители.
Най-добрата новина за филмовата индустрия е, че тя се радва на 30% растеж в дигиталните продажби, които миналата година достигнаха 1,55 млрд. долара. Продажбите на филми от интернет компании като Apple и Comcast представляват най-печелившите сделки, свързани с домашното забавление. Ето защо студиата се фокусират върху растежа в тази посока.
За да стимулират дигиталните продажби, студиата редовно пускат заглавията си първо за продажба в интернет, а едва след това ги предлагат на DVD и VOD.
Най-популярното заглавие в категорията „забавление в дома“ през 2014 г. се оказа анимацията на Walt Disney “Замръзналото кралство“. След нея се нареждат „Игрите на глада: Възпламеняване“ на Lions Gate Entertainment Corp., “ЛЕГО: Филмът“ на Warner Bros., „Хобит: Пущинакът на Смог“, на Warner, както и „Пазители на Галактиката“ на Disney.


Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
Депутатите приеха удължителния бюджет на първо четене
Warner Bros. призовава инвеститорите да отхвърлят офертата на Paramount
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Установиха наличие на неорганичен арсен в бебешка каша
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш
ДПС-НН: Охраната на Пеевски не е по-голяма от тази на президента
Политически трусове, висока инфлация, липса на работна ръка... Притесненията на бизнеса растат
Омбусманът ще откаже, ако бъде избрана за служебен премиер