IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще успее ли Tmall да даде необходимото на големите марки?

Платформата не предоставя достатъчно видимост на чуждестранните компании, смятат консултанти

10:18 | 23.12.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Докато се подготвяше за най-голямото първично публично предлагане в света, китайската компания за онлайн търговия Alibaba Group Holding пусна платформа за пазаруване, която да даде бърз достъп на чуждестранните марки към Китай, пише Wall Street Journal.

Десет месеца след старта си обаче платформата Tmall Global не успява да спази това обещание, твърдят фирмите, както и консултантите, които следят онлайн данните за пазаруването.

Трафикът на Tmall Global е една малка част от всички пазари на Alibaba. Той се нарежда на 311-о място сред 3500-те най-популярни сайта в Китай. От своя страна, Taobao на Alibaba е втори в списъка. Чуждите брандове, използващи платформата, твърдят, че Alibaba ги ограничава да не купуват реклама. Някои магазини продават само шепа продукти месечно и дори обмислят да изоставят платформата.

70% от магазините обаче не изкарват почти нищо от Tmall, твърди Яков Кооке, главен изпълнителен директор на маркетинговата агенция Web Presence в Китай.

“Тази платформа наистина ще накърни репутацията на Alibaba”, коментира той. От своя страна самата компания, която пусна сайта през февруари тази година, заявява, че е решена да “помага на международните търговци да успеят в Китай чрез платформата”, но добавя, че е необходимо време марките да генерират трафик и да си изградят репутация.

Проблемите на сайта са доказателство за предизвикателствата, пред които е изправена Alibaba, докато разширява своята империя за пазаруване за все повече чуждестранни марки.

Компанията настоява да привлече повече компании от цял свят в своя уебсайт. Нейното първично публично предлагане представи Alibaba като компанията, предлагаща път за чуждестранните компании чрез Tmall Global. От февруари до декември платформата привлече близо 5400 марки.

Анализът на Web Presence в Китай разкрива, че на сайта се търсят различни стоки - от мъжки пуловери до тонери за принтери. Един от големите проблеми остава това, че самите марки не са достатъчно видими в платформата.

За Alibaba това, че не предлага реклами в сайта, е "бизнес решение", но то ограничава видимостта на самите търговци.

Освен това Alibaba работи по улесняването на потребителите в намирането на търговците в сайта Tmall, както и на различните им продукти, коментира говорителят на фирмата. Според него магазинът се справя "по-добре от очакваното", било то и без реклами.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:28 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още