Продажбите в т.нар. Cyber Monday – първият понеделник след посрещането на Деня на благодарността в САЩ – се забавят, тъй като потребителите все повече предпочитат удобството на онлайн пазаруването по всяко време на годината и не са толкова привлечени от еднодневните промоции, пише Bloomberg.
Празничното пазаруване в интернет нарасна с 8,5% в рамките на Cyber Monday тази година, който обикновено е най-натовареният ден по отношение на електронното пазаруване, тъй като хората се прибират по домовете си след уикенда, в който са чествали Деня на благодарността.
За сравнение миналата година ръстът в онлайн продажбите беше 20,6%, сочи доклад на International Business Machines Corp.
Намаляването на темпа на растеж отразява по-ранния старт на сезона за пазаруване в края на тази година, когато Amazon.com и други онлайн търговци на дребно предлагат онлайн промоции преди “Черния петък“ - денят, в който стартират големите коледни намаления.
Тъй като хората пазаруват все по-често онлайн, онлайн търговията през последния уикенд се радва на 17% ръст в сравнение със същия уикенд през 2013 г. според IBM.
Забавянето на продажбите на Cyber Monday се случва дори и на фона на това, че Amazon, Ebay и други онлайн търговци свалят цените на електрониката, за да привлекат купувачите.
Продажбите на eBay на Cyber Monday се покачиха с 19 на сто, надминавайки тези на Amazon, чийто ръст е 12% според ChannelAdvisor Corp.
Wal-Mart Stores обяви, че на уебсайта ѝ са направени рекорден брой поръчки, а клиентите са били привлечени основно от намаленията на таблети, телевизори и играчки.
„Потребителите определено пазаруват по-рано“, посочва Скот Уинго, главен изпълнителен директор на ChannelAdvisor.
Пазаруването на смартфони и таблети в понеделник възлиза на 20% от продажбите онлайн, което е повече от миналогодишните 17%, посочва IBM.
Повече за Cyber Monday можете да видите във видеото на Bloomberg.