Водещи онлайн магазини в България изпитват сериозни проблеми от момента на обявяване на рекламната си кампания „Черен Петък”. Според анализ на уеб компанията СтудиоУеб.бг. причините за това са основно в неподготвеност на инфраструктурата за огромния трафик.
Онлайн магазинът на ТехноМаркет, например, изпитва сериозни затруднения, като системата се срива още в четвъртък и дава грешка с надпис HTTP Error 503 Service Unavailable. В официален коментар във Facebook страницата си от магазина заявиха, че се извиняват от създалата се нередност.
Съветът на СтудиоУеб.бг е да се мигрира към по-новите технологии, както е във всички развити онлайн магазини, а именно към облачни технологии и облачни сървъри (Cloud servers). Например финландската компания Rovio Entertainment и нейният онлайн магазин, предлагащ мобилни приложения за забавление и игри от серията AngryBirds, издържа до 10 поръчки в минута.
Сайтът на магазин „Зора“ също е недостъпен в продължение на часове. Сходна е ситуацията с онлайн магазина на PCStore.bg, като в момента сайтът не може да се зареди. Според експертите на СтудиоУеб.бг причината е в капацитета на ползвания от компанията споделен хостинг, който не позволява толкова голям обем трафик и посетители. Технически погледаното, на споделения сървър има разположени минимум 1000 сайта и е невъзможно да мине кампания с толкова добри първоначални прогнози като Black Friday, поясняват специалистите.
Онлайн магазинът на Technopolis също се сблъсква с проблеми. В момента там има специална статична страница, която рекламира кампанията, а по-рано се появяваше съобщение за грешка, че страницата не е достъпна.
Експертите на „СтудиоУеб“ отличават онлайн магазина на eMag.bg. „При тях рекламната кампания е много добре организирана и преминава през всички етапи за подготовка на потребителите. Технически също изглеждат доста добре от гледна точка на ИТ инфраструктура, тъй като са се спрели на широко използвания Nginx сървър и собствена ИТ инфраструктура, намираща се обаче в Румъния”, коментират експертите.
Междувременно от анализ на международния портал offers.com, цитирано от списание Time, стана ясно, че докато Поколението Z (родени след 1996 година) има най-силен интерес към технологичните решения, то потребителите от Поколението Y ще са най-активните потребители в четвъртия петък от ноември. Това се дължи най-вече на комбинацията от силна свързаност с технологиите и добра платежоспособност.
Очаква се две трети от хората на възраст между 18 и 34 години да започнат празничното пазаруване днес. Данните се потвърждават и от проучване на американския търговец Hhgregg, според което 63% от представителите на Поколението Y (родените през 80-те) ще пазаруват усърдно по време на “черния петък”, докато това ще направят само 40% от по-старото поколение X (родените между 60-те и 70-те).
„Ако сте социално насочени, открити, отговорни и споделяте информация с тях, те ще обикнат бранда ви и ще го препоръчат на приятели. Шансът за оцеляване и развитие на една компания в сегашните условия е да спечели Поколението Y за съюзник”, казва Александър Кръстев, PR консултант в PRoPR агенция.
В България представителите на Y-генерацията в момента наброяват близо 1,8 млн. души по данни на Националния статистически институт. След като завършат университета, бързо започват работа на пълно работно време, наемат и купуват домове и много често спестяват своите доходи.
преди 10 години браво на експертите от студиовеб, маркетингови гении открили силата на авторекламата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години браво на експертите от студиовеб, маркетингови гении открили силата на авторекламата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години прочети закона преди да коментираш! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Глобата, която КЗК наложи на еМаг е абсурдна - глобили ги, защото са дали безплатна машина за кафе заедно с друга - т.е. купуваш една, получаваш две.Нарушавала се конкуренцията... (Тоест конкурират се твърде успешно, конкурентите им не са доволни.)От КЗК имат много особена дефиниция за "защита на конкуренцията". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години "...........издържа до 10 поръчки в минута.........."Айде бе, верно ли?"........тъй като са се спрели на широко използвания Nginx сървър ......."Тц,тц тц тц тц тц отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Инвестор, веднага напишете статия, защо КЗК глоби Емаг!!! ВЕДНАГа!@ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години КЗК глоби еМАГ с 500 хил. лв. заради Черния петък!!!!!!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Лъки, сори, ама не си прав в случая. Техмаркета беше зле, Зора сега чак преди малко се оправи чак. Абе пълна скръб сме си в БГто отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Да ме прощаваш, ама си е точно така. ЗНаеш ли от колко часа се опитвам да вляза в Техномаркета. АМа нъцки. Дори да зареди сайта, не мога да си вляза в акаунта. Същото и в Зора. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Добре, като ще правите реклама, поне напишете, че е реклама, какви са тия груби манипулации? отговор Сигнализирай за неуместен коментар