Google обмисля пускането на версия на своя магазин за мобилни приложения и в Китай. Това е особено важна стъпка за компанията в страна, от която тя почти излезе през 2010 г., пише Wall Street Journal.
Подобен магазин ще помогне за разпространението на приложения и игри по-ефективно, твърдят двама души, запознати с плановете на Google.
Макар и без присъствието на Google, в Китай вече има няколко магазина за приложения за Android, силно застъпено пиратство, а всичко това подтиква много разработчици да наемат големи екипи, които да управляват връзките с магазините.
В САЩ доминират само два магазина за приложения – App Store на Apple за iPhone и iPad, и Play Store на Apple за мобилни устройства, използващи Android.
За да въведе ред в целия този хаос от приложения в Китай и да повиши приходите си, Google иска да пусне версия на своя Play Store в страната, който да предлага приложения и игри за Android, посочва разработчик, запознат с плановете на компанията.
Говорителят на Google отказва да коментира въпроса.
Усилията на компанията в тази посока са още в начален етап и срещат значителни препятствия. Google ще влезе на „много гъсто населен пазар с много силни основни играчи“, твърди Марк Наткин, управляващ директор на китайската фирма за проучвания Marbridge Consulting.
Сред китайските компании, които имат собствени магазини за приложения за Andorid, са Qihoo 360 Technology, Baidu и Tencent Holdings.
Google най-вероятно ще се нуждае от партньор от китайска страна, който да ѝ помага за съхранението на приложения и игри в центрове за данни, посочват източници, запознати с плановете. Освен това компанията може да изгради отделни системи за идентификация на потребители и такива за плащанията.
Работата с китайски партньор може да помогне на Google да се справи по-лесно с проблемите, свързани с цензурата в страната.
Новините за усилията на Google бяха обявени по-рано от технологичния уебсайт The Information, който посочва, че компанията е обсъдила плановете си с производители на мобилни телефони като Huawei и ZTE.
Говорителят на ZTE отказва да коментира въпроса. От своя страна, този на Huawei твърди, че не знае дали е имало преговори с Google, но твърди, че „влизането на ключов играч в индустрията“ ще бъде от полза за китайските потребители на смартфони.