Онлайн ветеранът Yahoo успява да увеличи леко продажбите си през третото тримесечие. Компанията отчита приходи от продажби в размер на 1,1 млрд. долара (еквивалента на около 860 милиона евро) и с това увеличава приходите си в периода между юли и септември с един процент в сравнение със същия период на миналата година. След приспадането на рекламните комисионни приходите на Yahoo достигат 1,09 млрд. долара — с около 50 млн. долара над очакванията на анализаторите.
Освен това финансовият доклад, публикуван във вторник след края на борсовата сесия, показва значително увеличение на нетната печалба – от 296,7 млн. до 6,77 млрд. долара, или 6,7 долара на акция, предава Ройтерс. Това обаче е благодарение на приходите от IPO-то на Alibaba, в която доскоро американският концерн държеше почти четвърт.
В следборсовата търговия акциите на концерна от Съни Вейл се повишават с 1,12 долара, или 3%, до 41,30 долара.
Така групата успя да надмине предпазливите напоследък пазарни очаквания. Все пак увеличението в продажбите не прикрива факта, че така важната за Yahoo дисплейна реклама продължава да причинява проблеми - в този сегмент продажбите са се свили с пет процента. За сметка на това приходите в подразделението за търсене скачат с четири процента. За първи път Yahoo представя и данни за своите продажби в мобилния бизнес, като приходите там възлизат на повече от 200 млн. долара.
„Имахме едно добро, солидно тримесечие", заяви главният изпълнителен директор на концерна Мариса Майер. С помощта на ново съдържание и функции тя възнамерява да привлече повече потребители и по този начин да привлече реклами към предложенията на Yahoo. Досега обаче развитието е по-скоро смесено, като според Майер сега са видими и първите успехи.
Yahoo страда от ожесточената конкуренция от конкуренти като Google и Facebook. И трите компании се финансират предимно чрез реклама. От една страна те продават графични реклами, наречени банери, а от друга - платени връзки в търсачките. В момента те се опитват преди всичко да натрупат преднина на конкурентния пазар на смартфони и таблети. Наскоро стана известно, че Yahoo се стреми да си осигури участие в технологичния старт-ъп за снимки Snapchat. Популярното особено сред младите хора приложение се оценява на 10 млрд. долара.
Откакто Майер пое Yahoo в средата на 2012 г., цената на акциите на компанията се повиши от 16 на 40 долара за брой. Същевременно тя съкращаваше разходи и бе принудена да се раздели със стотици „посредствени" служители.
Но агресивният инвеститор Starboard Value LP. твърди, че ръстът на акциите няма нищо общо с работата на Майер, а по-скоро с азиатското участие на компанията. Допреди няколко седмици Yahoo държеше пакет от почти 24% от книжата на най-големия китайски онлайн търговец Alibaba.
В отворено писмо, което в края на септември бе публикувано от Wall Street Journal, активистите инвеститори поясняват, че са придобили „значителен“ дял от Yahoo, без да поясняват точно какъв.
Те наричат американския интернет пионер „силно подценен“ и настояват Майер да предприеме нови реформи и смислена политика на придобивания. По-специално придобиването на AOL, втория отчитащ спадове американски интернет гигант от 90-те години, би било полезно, за да се реализира съвместния потенциал за консолидация, смятат от Starboard.
Малко преди публикуването на отчета пък се появиха спекулации, че Yahoo е пред придобиване на рекламния видео портал BrightRoll, за който ветеранът е приготвил около 700 млн. долара, предава близкият до WSJ технологичен блог TechCrunch.
BrightRoll подкрепя рекламодателите при публикуването на реклами чрез множество канали - от телевизия през уебсайтове до версии за мобилни устройства. По този начин компанията успява да отчете приходи от над 100 млн. долара.
Още видео материали може да видите в сайта на Bulgaria on Air