Yahoo е изправен пред влизане в растящата услуга за мобилни съобщения Snapchat. Една подобна инвестиция е възможна, когато стартъпът стартира следващата кампания по набиране на вложения, пише Wall Street Journal, позовавайки се на свои вътрешни източници. Преговорите вече дори са започнали.
Все още не е ясно каква сума е готова да вложи Yahoo, след като прибра 8 млрд. долара от рекордното борсово предлагане на китайския онлайн партньор Alibaba. Разговорите с потенциалните инвеститори оценяват Snapchat на 10 млрд. долара, пише още WSJ.
Едва в края на 2013 г. компанията отклони оферта за придобиване от 3 млрд. долара до страна на Facebook. Известният рисков инвеститор Kleiner Perkins обаче вече участва в компанията, след като вложи в нея 20 млн. долара. Kleiner е известна с инвестициите си в Google и Amazon, докато те са още в ранния си етап на развитие, но през последните години е критикувана за пропускането на вълната от социални мрежи, приложенията за изпращане на съобщения, както и за това, че залага неуспешно на прекалено много зелени технологии.
Руският инвестиционен посредник DTS Global, ръководен от Юри Милнър, също инвестира в Snapchat по-рано тази година, когато компанията беше оценена на 7 млрд. долара.
Snapchat е мобилно приложение, което позволява на потребителите да изпращат снимки и съобщения, които след след кратък период от време изчезват.
Повече от 100 млн. души използват Snapchat месечно, а около две трети от тях влизат в услугата всеки ден, твърди източник, запознат с вътрешните данни на компанията. За сравнение - WhatApp, която Facebook придоби за 19 млрд. долара, обяви през тази седмица, че има повече от 600 млн. месечни активни потребители. Twitter, чиято пазарна капитализация е 29 млрд. долара, има 271 млн. потребители месечно.
Услугите за съобщения стават все по-интересни за най-големите интернет компании, защото понякога обещават значителен допълнителен приход чрез достъпа до нови потребители, особено на смартфони и таблети.
Ето защо изпитващият трудности онлайн пионер Yahoo купи през май конкурента на Snapchat Blink. Това е мобилно приложение, което изтрива дадено изпратено съобщение след програмирано от изпращача време.
По този начин Yahoo се опитва да се опълчи на силните си конкуренти, като Google. През февруари пък Facebook разтърси индустрията, след като купи известната услуга Whatsapp за цели 19 млрд. долара. В петък, 3-и октомври, Европейската комисия даде разрешение за сделката.