Sponsia е първата българска стартираща компания, която е одобрена за финансиране през водещата британска краудфъндинг* платформата Seedrs.
Амбицията на Sponsia е да създаде глобална онлайн платформа за спонсорски възможности. Компанията вече е стартирала краудфъндинг кампанията си, в рамките на която инвеститорите могат бързо и лесно да вложат малки суми от минимум 10 паунда, а в замяна да получат акции от компанията.
Sponsia си е поставила за цел да събере сумата от 125 000 паунда, давайки на инвеститорите 10% от собствеността си, твърдят от компанията. В рамките на първите няколко дни от кампанията са осигурени 51% от сумата, благодарение на подкрепата на фонда за рискови инвестиции Eleven.
Идеята на Sponsia е да създаде онлайн платформа, която да свързва организатори на събития и спонсори. Компанията предоставя различни десктоп и мобилни решения, помагащи на организаторите на събития да продават по-лесно рекламни възможности на спонсори.
Най-новият продукт на Sponsia е персонализирано мобилно приложение за събитие. Целта на компанията е да развие продуктите си, да увеличи продажбите си и да навлезе на международни пазари.
От своя страна, Seedrs е платформа, която помага на старт-ъпи да набират инвестиции. Отговорна за регулацията ѝ е Британската комисия по финансов надзор. До момента Seedrs е успяла да осъществи повече от 100 успешни сделки, които са със средно 1 млн. паунда инвестиции месечно. Освен това компанията има развиваща се база от над 30 000 инвеститори.
Seedrs работи по модела на най-известната краудфъндинг платформа Kickstarter, но разликата е в това, че британската компания дава възможност на инвеститорите да получат акции от компанията, която подкрепя.
*Терминът „краудфъндинг“ (от англ. crowdfunding) се свързва с използване на онлайн общности за финансиране на даден бизнес или проект.