Американската верига магазини за стоки за дома Home Depot твърди, че пробивът в сигурността ѝ, извършен между април и септември, е изложил на риск около 56 млн. карти за разплащане. Компанията посочва, че хакерската атака е по-голяма от тази, която понесе Target Corp. през миналата година.
Хакерите са използвали специален софтуер, за да избегнат възможността да бъдат разкрити. Те са разчитали на инструменти, които не са срещани при предишни атаки, посочват от базираната в Атланта Home Depot.
На 2-ри септември компанията е започнала разследване на случилото се. Тя е взела мерки веднага, след като банковите ѝ партньори и правоприлагащите органи подават сигнал, че може да има пробив в системите на Home Depot, предава Bloomberg.
Компанията, която разкри информацията за атаката по-рано този месец, се превърна в една от най-големите жертви на хакерска атака в ритейл индустрията. Home Depot ще трябва да плати около 62 млн. долара тази година, за да възстанови загубите. Освен това ще има допълнителни разходи за наемане на повече служители в кол-центъра, както и за поемане на големи съдебни разноски. Застраховката ѝ ще покрие 27 млн. долара, разкриват от компанията.
Същевременно Home Depot поднася публични извинения на всичките си клиенти, станали жертва на атаката.
„Откакто започна нашето разследване, водещи за нас са нашите клиенти и това ще продължи да бъде така“, коментира главният изпълнителен директор Франк Блейк.
Засега хакерската атака не е навредила на перспективите за растеж на Home Depot. Продажбите са в застой – нещо, очаквано за това тримесечие, допълват от компанията. Веригата очаква годишните ѝ приходи да се увеличат с 4,8%.
Home Depot повишава прогнозата за годишната си печалба до 4,54 долара за акция, при предишна прогноза от 4,52 долара за акция, направена миналия месец.
Компанията потвърждава, че няма доказателства личните идентификационни номера на дебитните карти да са компроментирани. Тези данни са особено важни, защото могат да бъдат използвани за теглене на пари от банкомат. Освен това веригата посочва, че покупките, направени онлайн и в магазините ѝ в Мексико, не са засегнати.
Въздействието на удара върху продажбите на Home Depot може да не е толкова голямо, тъй като нарушението е разкрито през септември - след ключовия за продажбите сезон според Bloomberg Intelligence.
За разлика от Home Depot, Target преживя тежко атаката, която ѝ беше нанесена. Пробивът в сигурността засегна 40 млн. разплащателни карти, а новината за нея беше обявена в разгара на празничния сезон. След като през декември атаката стана публично достояние, репутацията на Target понесе голям удар. Продажбите в магазините, отворени най-малко от година, отчетоха спад от 2,5% през четвъртото фискално тримесечие.