Логото е входната врата към света на графичния дизайн. Използва се от всяка компания или организация и служи за нейната разпознаваемост сред клиенти и заинтересовани страни. Това е добре известно от всички, но какви са мръсните тайни на едни от най-известните емблеми в света?
Понякога най-интересното се крие не в самото графично оформление на логото, а в историята, която стои зад създаването му.
Списание Wired публикува петте най-странни истории, свързани с популярни емблеми.
Корпоративни емблеми
5 / 5
Bell Systems
Преди да бъде разцепена от правителството, Bell Systems e процъфтяващ монополист, който контролира телефонните услуги в Щатите. Когато известният дизайнер Сол Бас получава задачата да създаде нова идентичност на конгломерата в края на 60-те, това е едно от най-големите задания за корпоративно брандиране в света.
Логото си Бас представя с драматично 30-минутно видео, което е харесано и одобрено от ръководството на компанията. В продължение на много години след въвеждането си през 1969 г., емблемата се радва на впечатляващо високи нива на разпознаваемост от 93%. “Повече хора знаеха, че това е логото на телефонна компания, отколкото как се казва президентът на Америка.” Десетилетия по-късно, когато антимонополни органи на американското правителство принуждават AT&T да се отдели от Bell, компанията отново наема Бас, за да измисли лого. Той представя сегментирания глобус, който AT&T използва и днес.
Още галерии
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.