Логото е входната врата към света на графичния дизайн. Използва се от всяка компания или организация и служи за нейната разпознаваемост сред клиенти и заинтересовани страни. Това е добре известно от всички, но какви са мръсните тайни на едни от най-известните емблеми в света?
Понякога най-интересното се крие не в самото графично оформление на логото, а в историята, която стои зад създаването му.
Списание Wired публикува петте най-странни истории, свързани с популярни емблеми.
Корпоративни емблеми
3 / 5
CBS
През 1950 г. Алексей Бродович, известният арт директор на списание Harper’s Bazaar, напуснал, за да създаде ново списание. То било посветено на графичния дизайн и се казвало Portfolio. В първия му брой имало статия за рисунките на последователите на американската религиозна секта на шейкърите от средата на 19 век. Общността била известна с това, че нейните поддръжници изобразявали духовните си видения чрез на рисунки.
Детайл от една от тези рисунки, приличащ на всевиждащо око, очевидно вдъхновил много един от читателите на Portfolio. Той се казвал Уилям Голдън и тогава бил творчески директор на американския телевизионен канал CBS. През следващата година Голдън бил ангажиран със задачата да измисли ново лого на теливизията, като едно от първите му предложения била стилизирана версия на въпросното око. Оттогава то е официалното лого на CBS.
Още галерии
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.