Логото е входната врата към света на графичния дизайн. Използва се от всяка компания или организация и служи за нейната разпознаваемост сред клиенти и заинтересовани страни. Това е добре известно от всички, но какви са мръсните тайни на едни от най-известните емблеми в света?
Понякога най-интересното се крие не в самото графично оформление на логото, а в историята, която стои зад създаването му.
Списание Wired публикува петте най-странни истории, свързани с популярни емблеми.
Корпоративни емблеми
1 / 5
Michelin
Симпатичното дебело човече на Michelin започва своя “живот” през 1898 г. Bibendum, както е официалното му име, не винаги е било усмихнато и дружелюбно. В ранните години от развитието си талисманът изглежда като плашеща мумифицирана пияница. На постера, с който Michelin представя новото си лого, Bibendum вдига тост с чаша шампанско и носи на главата си очила с верижка, а на масата пред него има прибори за хранене и надпис “Наздраве”. Слоганът пък гласи: “Гумите Michelin изпиват препятствията!” След появата на въпросният плакат, човечето се сдобива с непопулярния сред ръководството на Michelin прякор – уличният пияница.
Още галерии
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.