Само няколко дни преди листването си на борсата в САЩ китайският гигант в онлайн търговията Alibaba Group Holding изпраща поредното си послание, че ще полага повече усилия в борбата с фалшификатите, пише Wall Street Journal.
Компанията обяви, че ще работи с Китайско-британския бизнес съвет (CBBC) по запознаването на британските компании със съществуващата система на Alibaba за разкриване и премахване на продукти, за които се твърди, че нарушават права върху интелектуалната собственост.
За да улесни британските компании във вземането на мерки срещу подобни нарушения, CBBC ще работи в тясно сътрудничество с екипа на Alibaba, който се занимава с въпросите, свързани с интелектуалната собственост.
Повече от 900 фирми от Великобритания са членове на CBBC. Някои от тях са добре познати, като петролния гигант BP, производителя на коли Jaguar Land Rover, универсалния магазин Fortnum & Mason и модната марка Cath Kidston. Но сред членовете ѝ има и множество малки фирми, които не познават добре уебсайтовете на Alibaba и законите за интелектуалната собственост в Китай.
Новото споразумение между Alibaba и CBBC, което включва предоставянето на насоки на британските компании за това как да използват системата на Alibaba за отстраняване на фалшивите стоки, може да помогне на малките компании да подават исканията си за премахване много по-лесно.
Сред големите сайтове на Alibaba са Taobao и Tmall. Те са за отделни потребители, докато Alibaba.com е за чуждестранни компании, които търсят доставчици в Китай.
Фалшификаторите, които предлагат стоките си в платформите на Alibaba, особено в Taobao и Alibaba.com, са трън в очите на Alibaba в момент, в който тя се подготвя за първичното си публично предлагане в Ню Йорк.
Миналата година основателят на Alibaba Джак Ма описа фалшифицирането като „рак, с който трябва да се справим“.
Въпреки че си сътрудничи с различни фирми в борбата с фалшификаторите в Taobao, компанията се опитва да убеди и по-престижни международни марки да отворят свои водещи магазини в онлайн платформата Tmall. Луксозната модна марка Burberry отвори собствен онлайн магазин в нея през април тази година.
По-рано през годината Alibaba и International AntiCounterfeiting Coalition (IACC) подеха нова инициатива за автоматично премахване на продукти от Taobao, които някои марки са отбелязали като фалшиви, без да се изисква продължително разследване. Засега мярката е от полза само за малък брой компании, които са част от IACC и които са платили годишна такса, за да се включат в инициативата.