Google отново посяга към друга компания. Технологичният концерн придобива специализирания в разработването на цифрови специални ефекти и видео старт-ъп Zync. Цената на сделката не е оповестена. С хода си Google ще опита да атакува облачния бизнес на Amazon, пише The Wall Street Journal.
Новопридобитата компания има принос в създаването на филми като „Star Trek: Възмездие“ и „Looper: Убиец във времето“.
Zync е основана преди едва пет години като компания, предлагаща услуги по обработка на данни в облака, под името Zero VFX. Името на флагманската технология на компанията е Zync Render, като освен по гореспоменатите филмови заглавия, тя е работила над множество реклами и други мултимедийни продукти, а освен това и над още няколко пълнометражни филма, между които „Трансформърс 3“, „Опашати сватовници", „Американска схема" и "Полет".
Технологията на старт-ъпа спестява на дизайнерите и специалистите по визуални ефекти нуждата от използването на скъпоструващ хардуер, като помага с обработката на материалите им в облака. На своя сайт новопридобитата компания заявява, че досега с помощта на нейната технология са обработени повече от 6,5 млн. часа видео.
След обявяването на сделката Zync заяви, че преминаването ѝ към Google ще ѝ позволи да предложи по-ниски цени на клиентите си. Така например филмовите студиа вече ще могат да изчисляват и наемат услугите на Zync на минута време, а не както досега – на час.
Екипът на Zync ще се присъедини към отдела на компанията, занимаващ се с облачния бизнес на Google Cloud Platform.
През тази година Google стартира инициатива за привличане на повече разработчици и компании в облачната му платформа. При облачните услуги потребителите наемат изчислителна мощ и капацитет за съхраняване в Интернет, вместо самостоятелно да купуват и оперират скъпо оборудване. Пазарен лидер засега е Amazon Web Services, но Google инвестира време, пари и персонал, за да навакса изоставането си. При положение, че сега Zync премине към облачните услуги на Google, сега това трябва да направят и клиентите на Zync в Холивуд, пише WSJ.
През май Google вече придоби мониторинговата облачна услуга Stackdriver, но разреши на клиентите на компанията да ползват и конкурентни платформи, като тази на Amazon.