IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Amazon започва фронтална атака срещу Google

Онлайн търговецът ще пусне своя система за публикуване на реклами, подобна на AdWords

16:16 | 25.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	&nbsp;Плановете предвиждат по-лесен достъп на маркетолозите до близо 250 млн. активни потребители на Amazon. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

 Плановете предвиждат по-лесен достъп на маркетолозите до близо 250 млн. активни потребители на Amazon. Снимка: Ройтерс

Най-големият онлайн търговец на дребно в света Amazon се готви да атакува доминацията на Google на едно от „нейните лични ловни полета“ – рекламата в интернет, съобщава Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.

Според изданието интернет търговецът разработва собствен софтуер, с който да публикува онлайн реклами. При това концернът ще може да се възползва от познанията си за поведението на милиони свои интернет клиенти. 

Тестването на новата платформа може да започне по-късно през тази година, съобщава WSJ.
 
Засега Google е безспорен номер едно на пазара на онлайн реклама, а се очаква неговият глобален пазарен дял да достигне 31,45% през тази година по оценки от фирмата за маркетингови изследвания Emarketer.

Онлайн гигантът отчита около 50 млрд. долара приходи от онлайн реклама годишно. За сравнение - Amazon трябва да се задоволи само с 1 млрд. долара за тази година. 

Amazon, която стартира бизнеса си като онлайн книжарница, драстично разшири дейността си през годините. Компанията се разви много и на пазара на цифрово съдържание (електронни книги, видео и музика онлайн), при устройствата (таблети, смартфони) или в хостинга на други сайтове в своите центрове за данни. 

"Amazon може да използва данните, които концернът има за шопинг поведението, за да направи тези реклами по-ефективни", казва Карстен Вайде, анализатор в компанията за пазарни проучвания IDC. „Маркетолозите биха искали да имат по-жизнеспособна опция за своите реклами, отколкото в Google и Facebook".

„Amazon знае много за поведението на хората при търсене на страницата и за потребителските предпочитания, както и за самия етап на търсене. Компанията може да използва това, за да приспособи рекламата по начин, по който никой друг не може да го направи“, казва Рийд Спайс, вицепрезидент за медиите в дигиталната агенция iCrossing.

Компанията вече е информирала своите потенциални рекламни партньори за това, че тестът на новата платформа Amazon Sponsored Links може да започне по-късно тази година. Плановете предвиждат по-лесен достъп на маркетолозите до близо 250 млн. активни потребители на Amazon.

Google и Amazon все по-често се конкурират на традиционните си пазари, докато се борят „да бъдат първата спирка за интернет купувачите за продукти и услуги“.

Така например Google навлезе в бизнеса за електронна търговия на Amazon със своите реклами, които представляват списък с продукти, както и със своята куриерска услуга Google Shopping Express. От своя страна, Amazon представи свой собствен смартфон като конкуренция на апаратите на Google и се конкурира и на пазара за онлайн услуги за съхранение.

Amazon и Google отказват да коментират материала.

Последна актуализация: 16:36 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още