IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Спорът между Amazon и Disney не е само за цената

Търговецът не дава на клиентите си възможност да поръчват предварително филми на DVD или Blu-ray на Disney

14:04 | 13.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Ел Фанинг и Анджелина&nbsp;Джоли на премиерата на &bdquo;Господарка на злото&ldquo;. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Ел Фанинг и Анджелина Джоли на премиерата на „Господарка на злото“. Снимка: Ройтерс

Предметът в спора между Amazon и Walt Disney е не само цената. Според източник, запознат с преговорите, става дума също така и за позиционирането на продуктите на интернет страницата на онлайн търговеца на дребно, рекламата им и въпросът кой ще плаща за реално изгубените постъпления, ако Amazon намали цените до ценовото равнище на конкуренцията.

Това са сред причините, поради които Amazon държи далече от своите виртуални рафтове хитове на Disney, като „Господарка на злото“ (Maleficent) и „Завръщането на Първия отмъстител“ (The Return of the First Avenger), пише The Wall Street Journal.

Докато двете групи са в сериозен конфликт, Amazon не дава на клиентите си възможност да поръчват предварително филми на DVD или Blu-ray на Disney. Продажбите на вече излезли филми и много играчки, книги и други продукти от гиганта в сферата на развлеченията не са засегнати. 

За подобно съдържание е бил и спорът между Amazon и филмовото студио на Time Warner - Warner Bros, твърдят хора, запознати с процесите.

Amazon е особено загрижен за това, че Wal-Mart, Best Buy и други реално съществуващи магазини понякога искат по-ниска цена за нови DVD-та от действителната цена на едро. Така те привличат клиенти, които след това постепенно пазаруват и други продукти, с които веригите магазини печелят добри пари. Amazon често се опитва да предлага подобни ниски цени. Но онлайн търговецът на дребно не се възползва в същата степен от ефекта на привличането на клиенти в собствения си магазин.

Затова Amazon настоявал и филмовите студия да участват съвместно в компенсирането на произтичащите от това загуби, твърдят източниците. Онлайн търговецът на дребно и в миналото водеше напрегнати преговори с холивудски студия, но до тази конфронтация с Warner Bros досега никога не се бе стигало го изключване на функцията за предварителни поръчки.

Amazon вероятно чувства натиск от страна на инвеститорите за подобряване на рентабилността си след разочароващото второ тримесечие, което изпрати цената на акциите надолу. Въпреки ръста на приходите от малко под една четвърт групата отчита загуба от 126 млн. долара - повече от очакваното. За текущия отчетен период компанията очаква оперативна загуба в размер на 810 млн. долара.

Спорът с Warner Bros бе решен след няколко седмици. Не е ясно обаче колко дълго ще продължат дискусиите с Disney. И двете компании обаче вече са доказвали в подобни сблъсъци в миналото, че не се предават толкова бързо.

Така например дискусиите между Amazon и издателската къща Hachette на френския концерн Lagardere продължава вече четири месеца. Amazon призовава Hachette да определи твърда цена от 9,99 долара за повечето от своите електронни книги. Търговецът твърди, че по-нискaтa цена в издателската индустрия увеличава продажбите. Очаква се, че заради цените на електронните книги до края на годината Amazon ще започне преговори и с други издатели.

Mеждувременно от юни 2012 г. Disney не успява да сключи споразумение с Redbox. Двете компании спорят по въпроса за периода след излизането на дадено DVD, след който клиентите ще имат право да го наемат от Redbox. Disney призовава за срок от 28 дни след официалната премиера, като същото условие поставят три други големи филмови студия. По този начин холивудските студиа искат да насърчават клиентите да купуват DVD-та, което е икономически по-изгодно за тях, вместо да ги наемат за по 1,20 долара за ден.

Redbox отхвърля това искане с мотива, че семейните филми на Disney били много ценни за клиентите. Redbox е купувал филми от Disney през последните две години директно от търговската мрежа и нито една компания не е била против това, твърди компанията за видео филми.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:02 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още