Dropbox, бързо развиващата се американска компания, предоставяща облачни услуги, навлиза в нов етап на международната си експанзия, в опит да остане крачка напред пред другите компании, навлизащи в същия сегмент по целия свят, съобщава FT.
Стъпката съвпада с изместването на фокуса ѝ към бизнес клиентите, където компанията се надява да започне да печели от своята популярност сред индивидуалните потребители като накара и техните работодатели да плащат за подобни услуги. Въпреки че твърди, че има 300 млн. потребителски акаунта, в които се съхранява информация, се прогнозира, че по-малко от 2% от тези потребители плащат за услугата.
Плановете на Dropbox са да отвори офис във Великобритания, където вече има 16 млн. потребители. Тя се е насочила и към други големи европейски страни, както и към Япония и Австралия, твърди Денис Уудсайд, главен оперативен директор на компанията.
Около 70 на сто от потребителите на Dropbox са извън САЩ. По-близкият поглед към потребителите ще позволи на компанията да продава директно на местни фирми и да оформи своите услуги спрямо местните нужди, допълва Уудсайд, който е бивш изпълнителен директор на Google.
Освен с други компании, опериращи в сферата на местните облачни услуги, Dropbox се сблъсква с увеличаващата се конкуренция на няколко от най-големите световни технологични компании. Сред тях е Apple, която наскоро пусна пряк конкурент на Dropbox, както и Microsoft, която пренасочва своите усилия към бизнеса си в цифровия облак.
Dropbox, която представи бизнес услугите си миналата година, вече има 80 000 корпоративни потребители, два пъти повече, отколкото твърди Box, американският конкурент на компанията, който работи само на бизнес пазара, твърди Уудсайд.
Компанията използва своята популярност сред индивидуалните потребители, много от които я използват за дейности, свързани с работа и за съхранение на лични документи, за да продава на техните работодатели, които искат да запазят контрол над данните си.
Уудсайд признава обаче, че Dropbox все още работи по разработването на пълния набор от функции, свързани със сигурността и контрола, изисквани от бизнеса. По думите му това са решими проблеми.
В първото си интервю след присъединяването си към компанията Уудсайд изложи план за Dropbox, включващ въвеждането на набор от възможности за сътрудничество, които могат да направят нейните функции за съхраняване на данни в по-полезни за служителите.
Те включват услуга за добавяне на коментари в реално време към споделени документи, която в момента се тества, както и възможности за групово редактиране. Освен това Dropbox придоби компании, занимаващи се с чат и услуги за изпращане на съобщения - опции, които тя ще може да вгради като допълнителни инструменти за съвместна работа между служителите.