IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Специалистът в онлайн съхранението Box си набави 150 млн. долара

Нарастващата конкуренция от страна на големите технологични концерни подхранва опасенията за бъдещето на този бизнес модел

13:26 | 09.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Разходите за маркетинг и продажби на &nbsp;Box.Inc.&nbsp;са нараснали през последното тримесечие с 40 на сто до 47,4 млн. долара. <em>Снимка:&nbsp;&nbsp;Box.Inc.</em></p>

Разходите за маркетинг и продажби на  Box.Inc. са нараснали през последното тримесечие с 40 на сто до 47,4 млн. долара. Снимка:  Box.Inc.

Услугата за онлайн съхранение на данни Box.Inc. набра 150 млн. долара от заинтересовани инвеститори и забави допълнително своето IPO. Сред кредиторите е и финансовият инвеститор TPG, както и хедж фондът Coatue Management, а парите трябва да дадат повече свобода на действие, докато компанията излезе на борсата, съобщава Bloomberg.

Box обяви желанието си да стане публична компания през март. Въпреки това обаче старт-ъпът не бърза да изпълни плановете си, защото климатът на фондовия пазар в момента бил неблагоприятен. 

В рамките на това финансиране Box бе оценен на 2,4 милиарда долара, предава още Bloomberg, позовавайки се на информирани източници. При миналата финансова инжекция през декември оценката бе в размер на 2 млрд. долара. Конкурентът Dropbox обаче попадна във вестникарските заглавия, след като ново финансиране в началото на годината го оцени на около 10 млрд. долара. 

Според скорошна актуална информация Box успява да удвои приходите си от продажби за приключилото в края на април първо тримесечие до 45,3 милиона долара на годишна база.

Но същевременно се увеличава и загубата – от 34 млн. долара до 38,5 млн. долара, както става ясно от актуализирания късно в понеделник борсов проспект. Със своето предложение за онлайн съхранение на данни Box се конкурира с други специализирани в това оператори, като Dropbox, но също и с технологични концерни като Google, Microsoft, Amazon или Apple. 

Големите играчи в момента са в ожесточена конкуренция, при която клиентите получават все повече и повече пространство за все по-малко пари. Услугите на съхранение са само един елемент в диапазона на офертите им и често се използват като аргумент в обслужването и обгрижването на клиенти. Специализираните доставчици като Box и Dropbox трябва обаче да печелят пари с тази услуга. А цената на техните услуги в момента е отчасти значително по-висока от тази на основните конкуренти.

Всичко това подхранва опасения за бъдещето на този бизнес модел. Box се опита наскоро да се опълчи на тренда със засилена маркетингова кампания. Разходите за маркетинг и продажби са нараснали през последното тримесечие с 40 на сто до 47,4 млн. долара, надминавайки с това приходите от продажби. В същото време паричните резерви са се свили в рамките на три месеца от почти 109 млн. долара на 79 млн. долара. 

В своята брошура за инвеститорите Box признава, че бариерите за навлизане на пазара в тази област са ниски и вече редица конкуренти имат по-силни търговски марки и по-големи бюджети за маркетинг.  

Въпреки това вече са налице някои ранни признаци за това, че инвеститорската толерантност срещу богатите на загуби, но високо оценявани компании, които предлагат облачен софтуер, е ограничена. През март Globoforce - компания, която продава софтуер за отдели по човешки ресурси, отмени плановете си за първично публично предлагане. Малко по-рано нервни инвеститори започнаха разпродажба на акциите на компании с големи финансови оценки, включително и множество онлайн софтуерни компании като Workday и Splunk, които наскоро станаха публични.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:48 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още