Германският автомобилен концерн Volkswagen е придобил европейския център за изследвания и развойна дейност на канадския производител на смартфони Blackberry в Бохум. Там най-големият европейски автомобилен производител ще провежда изследвания за свързани с интернет превозни средства. За тази цел е създадено и отделно дружество - Volkswagen Infotainment GmbH, предава ZDNet. Засега няма информация за стойността на сделката.
Останалите 200 служители на BlackBerry в Бохум ще преминат в структурата на VW, съобщава местният телевизионен канал Der Westen. Те трябва да подкрепят концерна от Волфсбург в разширяване на гамата свързани с мрежата превозни средства, които в бъдеще ще образуват отделен фокус на научните изследвания.
„Свързването в мрежата ще оформи в значителна степен колите на бъдещото. Много от клиентите очакват от мрежовите средства нови измерения по отношение на комфорта и безопасността на движението", казва Хайнц-Якоб Нойсер, бранд мениджър на Volkswagen за отдела на развойната дейност.
„Изискванията на нашите клиенти ще продължават да се променят бързо, което от своя страна ще доведе до по-кратки цикли за иновациите по отношение на всички системи и функции. За да се отговори адекватно на тези огромни предизвикателства, е необходимо ние да разширяваме нашите възможности за действие чрез допълнителна експертиза и ноу-хау“.
С решението си Volkswagen следва общата тенденция в автомобилната индустрия. По време на изложението eCarTec 2013 г. в Мюнхен производители като Mercedes и Tesla показаха как според тях ще изглеждат електрическият автомобил и работата в мрежата през следващите години. Почти всички участници на събитието още тогава заложиха на онлайн връзка между колата и смартфоните.
Volkswagen иска да развие свое собствено решение в изследователския център в Бохум с помощта на бившите служители на BlackBerry.
Канадският производител отвори своя R&D-Center в Бохум през 2009 г. Година по-рано финландският производител Nokia премести производството си от бохумския квартал Рурпот в Румъния и се сблъска със силна критика. Тогава в Бохум за финландския производител работиха около 2300 служители.