IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо Google се нуждае от плейлистите на Songza?

Музикалната индустрия изоставя старите алгоритми, за да се върне към корените си

11:28 | 03.07.14 г.
<p>
	<em>Снимка: Songza&nbsp;</em></p>

Снимка: Songza 

Всеки, който като тийнейджър през 90-те години е записвал аудиокасети, знае, че те бяха нещо безценно. Фактът, че онлайн гигантът Google придоби музикалната услуга Songza, показва, че талантът за създаване на касети (в случая плейлисти) днес струва най-малко 39 млн. долара.

Първоначалната идея за онлайн радиото беше компютри да избират коя да бъде следващата песен, която да бъде пусната, което означава и привидно безкрайна вселена от персонализирани радиостанции. Pandora се оказа начело на тази вълна в индустрията. В момента услугата е използвана от повече от 75 млн. души, пише BusinessWeek. 

Виртуалните диджеи, базирани на алгоритми, са се превърнали в стандарт в повечето подобни дигитални медии. Изборът коя да бъде следващата песен, която да зазвучи е от решаващо значение за музикалните услуги, тъй като смяната се случва средно на всеки три минути. Ограниченията за оставяне на тази функция единствено в ръцете на компютъра са очевидни за всеки потребител на Pandora – плейлистите са изключително предсказуеми.

Songza е доста по-различна. В офиса на компанията в Куинс можете да откриете стая с група хора, които по цял ден правят плейлисти. Някои от списъците с песни се обновяват постоянно, докато други се смятат за завършени в мига, в който са публикувани. Формулата на компанията не е да създава алгоритми, а да използва такива с надеждата да прави сама най-добрите плейлисти към настоящия момент.

Като цяло услугата се опитва да определи какво вероятно прави потребителя в момента и да му предложи песни, които да съответстват на това.

Beats Music има подобна формула, въпреки че разчита на плейлисти, създадени от хора, за които може да сте чували, а не от анонимни хипстъри от Лонг Айлънд. Когато Apple купи компанията за повече от 3 млрд. долара по-рано тази година, тя беше привлечена от не само от музикалните услуги, но и от доходоносния бизнес със слушалки и с известните личности, които стоят начело на бизнеса.

Всичко, което Songza предлага на Google, е способността ѝ да групира песни по начин, по който хората искат да ги чуят.

В музикалната индустрия в момента има все по-силно движение за оставяне на машините на заден план и поемане на контрола обратно от хората. В момент, в който броя на услугите се разширява, изглежда логично вкусът да бъде това, което отличава една услуга от друга. Това е начинът, по който музикалната индустрия винаги е работила. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:49 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още