IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Геймърът, който печели 4 млн. долара годишно, показвайки клипове в YouTube

Феликс Килберг, познат още като PewDiePie, прави необичайни ревюта на игри, които привличат милиони зрители

15:21 | 22.06.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Кариерата на Килбърг започва, докато той посещава колеж в Гьотеборг, град, намиращ се на югозападното крайбрежие на Швеция. Младежът присъства в  малко часове. Вместо това прекарва повече време у дома, където играе и качва клипове в YouTube. След като отпада от колежа, той започва да продава хот-дог. 

Първият акаунт на Килбърг в YouTube носи с името PewDie - “pеw” от звука от стреляне с лазерен пистолет, а “die” като умирам, но той забравя паролата си и му се налага да си направи нов акаунт с ново име. Така добавя и Pie накрая.

Днес популярността му означава и огромно внимание, което кара младият мъж да се чувства некомфортно.

Кевин Лин, главен оперативен директор на Twitch TV – онлайн платформа, която предава на живо състезания между геймъри, твърди, че „силната личност и уникалният характер“ са помогнали на PewDiePie да постигне такъв успех, какъвто трудно би постигнал чрез използването на традиционните медии.

Способността на PewDiePie да привлича зрители е ценна за разработчиците на игри, твърди Антон Уестбърг, изпълнителен директор на шведската компания Coffee Stain Studios. Фирмата е разработила „Goat Simulator”, игра, която е много популярна и печеливша, но е пълна с бъгове. Уестбърг шеговито я нарича „най-тъпата игра на света“. Но желанието на PewDiePie да направи клипове за „Goat Simulator” осмисля нейното съществуване.

“Хора като PewDiePie, които играят нашите игри, ни правят огромен маркетинг“, твърди Уестбърг, допълвайки, че за самите компании това е напълно безплатно.
Грубият език и глупавите истории на PewDiePie могат да са объркващи и дори обидни за непосветените, докато той твърди, че просто се забавлява.

44-годишният Йенс Орехейм има 11-годишен син, който е голям фен на PewDiePie, но бащата не успява да оцени това. Според него клиповете на Килбърг не допринасят за положителното развитие на децата. Бащата се отнася критично към факта, че Килбърг печели, насърчавайки децата да прекарват повече време пред екраните и отдавайки все по-голямо значение на видеоигрите.

„PewDiePie е като готин приятел, а абонирането за него е почти като говоренето по Skype с него, ето защо зрителите се превръщат в толкова големи негови почитатели“, посочва Вигор Сьорман от обществото на потребителите на YouTube в Швеция. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:20 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още